سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بیمارستان فارابی خبر داد

موفقیت 80 درصدی تامین "سلول‌های بنیادی قرنیه"

رییس بیمارستان چشم پزشکی فارابی با اشاره به اینکه عمل پیوند سلول‌های بنیادی به موفقیت 80 درصدی دست یافته است گفت: این در حالی است که میزان موفقیت این عمل در گذشته 15 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود جباروند در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با شاره به اینکه کسانی که دچار سوختگی‌های چشمی هستند و یا به هر علتی سلول بنیادی قرنیه‌ی چشمشان آسیب دیده است، نیاز به پیوند سلول‌های بنیادی دارند، گفت: برای ترمیم از چشم سالم سلول بنیادی را خارج کرده و بر روی پرده‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده، سلول‌های بنیادی را کشت می‌دهیم.

وی افزود: پس از آن سلول‌‌های کشت داده شده را بر روی چشم آسیب دیده پیوند می‌زنیم چرا که وجود سلول‌های بنیادی سالم برای پیوند ضروری بوده و این عمل در "بیمارستان فارابی" با موفقیت انجام می‌شود.

وی همچنین به "بدهی سازما‌ن‌های بیمه‌گر" به بیمارستان فارابی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سازمان‌های بیمه‌گر 10 میلیارد تومان به این بیمارستان بدهی دارند و سازمان تامین اجتماعی مقداری از بدهی خود را در آذر ماه گذشته پرداخت کرده و خدمات درمانی نیز تا پایان دی را پرداخت کرده است.

به گفته رییس بیمارستان چشم پزشکی فارابی، حدود 50 درصد قیمت لوازم مصرفی چشم پزشکی کاهش یافته که این سبب پرداخت کمتر هزینه‌ها از جیب بیماران شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.