سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه اسرائیل علنی شدن روابط نظامیان حاکم مصر با تل آویو را خواستار شد

"یوسی یلین" معاون وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به روابط گسترده امنیتی میان قاهره و تل آویو تصریح کرد که ما از طرف مصری می‌خواهیم به روابط پنهانی پایان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه خبری عرب 21؛ "یوسی یلین" معاون وزرات امور خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه روابط امنیتی این رژیم با مصر خوشحال کننده است، تصریح کرد که حماس دشمن مشترک دو طرف است.
 
وی به اشاره به اینکه مصر علاقه‌ به علنی کردن روابط دیپلماتیک ندارد که این نشان دهنده ضعف است،‌تاکید کرد که دیداری در سطح رسمی پس از کودتا در مصر میان طرفین برگزار نشده است.
 
وی با بیان اینکه سفیر مصر در تل‌آویو هنوز سفیر مصر در اسرائیل به محل ماموریت خود بازنگشته گفت: سفیر مصر که درپی عملیات «ستون ابرها» تل اویو را ترک کرد و قاهره فراموش کرده وی را بازگرداند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در تابستان سال گذشته طی عملیاتی موسوم به ستون ابرها که 8 روز به طول انجامید حملات گسترده‌ای را از زمین و هوا عیله مقاومت فلسطین در غزه تدارک دید که این حملات با پاسخ موشکی مقاومت همراه بود و سرانجام رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی درخواست آتش بس کرد.
 
این دیپلمات ارشد صهیونیست تصریح کرد که مصر از نقش فعال خود در روند مذاکرات سازش نزول کرده و از اسرائیل در عرصه آشکار دیپلماتیک دوری می‌کند.
 
وی در ادامه با باین اینکه شرایط سیاسی در مصر ناخوشایند است تاکید کرد که اعدام نزدیک به 600 مخالف سیاسی در مصر باعث دوری کشورهای جهان از حکومت فعلی قاهره می‌شود و لازم است که این روش تغییر کند.
 
دادگاه جنایی مصر در اواخر ماه مارس(اوایل فروردین) در حکمی جنجالی بیش از 520 نفر از سران اخوان از جمله محمد بدیع رئیس جماعت اخوان المسلمین در این کشور را محکوم به اعدام کرد.
 
یوسی یلین تاکید کرد که ما از طرف مصری می‌خواهیم به روابط پنهانی پایان دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.