سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولان سر ناسازگاری با هنر دارند

متاسفانه مسئولان ناسازگار با هنر، فرهنگ و هنر را فدای علم می‌کنند.

کاظم هژیر آزاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به نقش فرهنگ و اقتصاد در گفتگو با خبرنگار رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی ما یک وزارت فرهنگ و هنر داشتیم که فرهنگ آن به فراموشی سپرده شد و گاه به صورت جسته و گریخته نگاهی به هنرمندان شده است.
 
وی ادامه داد: در تمام دنیا توجه خاصی به هنر و فرهنگ آن کشور داده می شود و در هر دولتی اولین بودجه برای اهالی هنر و فعالیت آنان است.
 
هژیر آزاد تصریح کرد: مردم ما هنر دوست هستند  و دولتمردان موظف هستند که به آن توجه کنند ولی تاکنون اتفاق خاصی را در این راستا شاهد نبودیم.
 
 این بازیگر کشورمان درباره تعریف درستی از فرهنگ اظهار داشت: فرهنگ ساخته‌های مادی و معنوی یک کشور را در بر می‌گیرد و فقط تفاوت اندکی با علم دارد.
 
وی افزود: تمام عناصر موجود با علم و تکنولوژی روز دنیا مربوط بوده و هیچگاه نمی‌شود هنر را از قواند علمی جدا دانست.
 
 هژیر آزاد ادامه داد: هر هنری علمی داشته و علم و هنر هم ذات یکدیگرند  بنابر این جدایی جنبه مادی هنر امکان پذیر نیست.
 
 وی با اشاره به جایگاه هنر در کشور فرانسه گفت: فرانسه مهد هنر دنیااست و هر ساله بودجه اختصاص یافته به این هنر قابل مقایسه با کشور معنوی ما نیست.
 
 هژیر آزاد تصریح کرد: در سردر سازمان ملل شعر سعدی را می‌بینیم ولی همان شاعر بزرگ در کشور ما چه جایگاهی دارد به هر حال باید تکلیف هنر و هنرمند در جامعه ما روشن شود تاکنون به کار و جایگاه ما توجهی نشده است.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: هنر ، دنیا ، فرهنگ ، وزارت ، علم ، معنوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.