سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار جمعي از نخبگان صورت گرفت

تاکید رییس مجمع تشخیص بر جايگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ايران اسلامي

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكيد بر جايگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، به موفقيت‌هاي تحقيقاتي باشگاه پژوهشگران جوان اشاره كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت الله هاشمي رفسنجاني" پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نخبگان و اعضاي باشگاه پژوهشگران و نخبگان، جوانان محقق را سرمايه‌هاي بزرگي براي اسلام، انقلاب اسلامي و ايران دانست وگفت: جوانان محقق با درك اهميت پژوهش، آگاهانه وارد اين ميدان شدند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دانش را محور چشم‌انداز 20 ساله خواند و با تأكيد بر نقش مؤثر محققان براي اجراي سياست‌هاي كلي آن گفت: در تاريخ بشريت، ملت‌هايي موفق بوده‌اند كه به سوي دانش رفته‌اند.
 
وی با عنوان مصاديقي از كشورهايي كه با توجه و اتكا به علم، دانش و تكنولوژي به پيشرفت و توسعه دست يافته‌اند،گفت: بهره‌وري كه متكي به دانش است، در سايه توجه به دانشمندان ارتقا مي‌يابد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان آماري از توليد ناخالص ملي و درصد بهره‌وري در كارهاي علمي و تحقيقاتي، گفت: در سال‌هاي گذشته حركت جامعه نه تنها به سوي تحقق سياست‌هاي كلي نبود، بلكه در بعضي از زمينه‌ها، طريق معكوس بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با استناد به آيات قرآني و تمدن اسلام، گفت: مسلمانان نمي‌توانند براي تقويت بنيه‌هاي علمي جوامع خويش، كوشش نكنند؛ چون تأكيد قرآن و سفارش پيامبر(ص) و ائمه(ع) است.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان سابقة تاريخي دانشگاه جندي شاپور و نقش آن در گسترش علم به ممالك اسلامي، گفت: اين دانشگاه پناهگاه دانشمندان از اقصي نقاط جهان بود كه بعدها با نهضت ترجمه ارتباط دو سويه‌اي بين دانشمندان مسلمان و غيرمسلمان ايجاد كرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر جايگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، به موفقيت‌هاي تحقيقاتي باشگاه پژوهشگران جوان اشاره كرد و با سرمايه خواندن رياست دكتر ميرزاده در دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ايشان از دانشمنداني است كه سابقه‌اي درخشان در انجام كارهاي تحقيقاتي و تأسيس مراكز مربوط به پژوهش و تحقيق دارند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تعهدات دكتر ميرزاده نسبت به پژوهشگران، گفت: پژوهشگران جوان مي‌توانند در بخش‌هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي مشغول شوند و دانشگاه نيز براي تأمين نيازهاي مالي محققان، خود را متعهد مي‌داند.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، راه‌اندازي نهضت اجرايي كردن تحقيقات را ضروري و از برنامه‌هاي اين دانشگاه دانست و گفت: اين كار يك تلاش مقدس شرعي و ملي است كه شرايط سربلندي ايران اسلامي در آينده را فراهم مي‌نمايد.
 
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بازخواني اهداف تأسيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گفت: طرح‌هاي بزرگي در كشور داريم كه حضور عالمانه دانشمندان جوان را مي‌طلبد.

وی توجه به تأمين آب براي آيندگان را از زمينه‌هاي ضروري كارهاي علمي دانست و گفت: نمونه‌هايي از طرح‌هاي آبخوان‌داري در فسا وجود دارد كه قابل اجرا در اكثر مناطق كشور است و اين كار هم جلوي مهاجرت روستائيان را مي‌گيرد و هم مهاجرت‌ها را معكوس مي‌كند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر ارادت به نيروهاي نخبه گفت: اميدواريم باشگاه پژوهشگران، پلي براي مطالعات علمي و اجرايي باشد كه از ضرورت‌هاي پيوند تحقيق و پژوهش است.

در آغاز اين ديدار، ابتدا دكتر كريم زارع، رئيس باشگاه پژوهشگران جوان گزارشي از برنامه-ها و فعاليت‌ها ارائه كرد و سپس اميد مرادي، سركار خانم‌هانا حقيقت فرد، صادق ميرزا محمدي و فرهاد عابديني به عنوان پژوهشگران به بيان ديدگاه‌هاي خويش براي ارتباط بيشتر پژوهشگران با مسؤولين و مردم در جامعه پرداختند و ضمن تشكر از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي توجه به زيرساخت‌هاي علمي، خواستار تقويت اين نگاه در بين مسؤولين شدند. 

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.