سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از نظر تامین و توزیع منابع با بی‌عدالتی مواجه هستیم

متاسفانه در حال حاضر از نظر تامین منابع در بخش بهداشت و درمان، هم با بی‌عدالتی و هم با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم.

محمد مهدی لطیفی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: مشکلات و نواقص حوزه بهداشت و درمان متعدد هستند و در حال حاضر شاهد هستیم که مقوله عدالت در سلامت محقق نشده است.

وی افزود: وجود مشکلات بیمه‌ای به ویژه تحت پوشش بیمه نبودن جمعیت بالایی از افراد جامعه، پرداخت‌های بسیار بالا به صورت مستقیم و از جیب مردم، تامین مالی نامناسب در بخش بهداشت و درمان، فقدان تعهد و انگیزه کافی در بدنه بهداشت و درمان کشور به ویژه از سوی تعداد زیادی از پزشکان و زیر ساخت‌های نامناسب از جمله مشکلات پیش روی نظام سلامت است.

لطیفی گفت: بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد، به اشکال گوناگون با هم در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تامین منابع مالی حوزه سلامت نامطلوب است، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر از نظر تامین منابع در بخش بهداشت درمان، هم با بی‌عدالتی و هم با مشکلات مدیریتی مواجه هستیم.

لطیفی یادآور شد: وجود بی‌عدالتی و مشکلات مدیریتی در تامین منابع بخش بهداشت و درمان تنها مربوط به منابع مالی نیست و سایر منابع به ویژه منابع انسانی را نیز شامل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه منابع بخش بهداشت و درمان به ویژه منابع مالی و انسانی تامین شده و به درستی توزیع شود، اغلب مشکلات حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

لطیفی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بروی دوش مردم سنگینی می‌کند، پرداخت درصد بالایی از هزینه‌های پزشکی از سوی مردم است.

وی اظهار داشت: در صورتیکه مردم درصد بالایی از هزینه‌های درمانی خود را بپردازند، در آن صورت دستیابی به عدالت در سلامت تقریبا غیر ممکن خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.