سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش کل معاملات در سال 92؛

گردش نقدینگی در بورس تهران به 162 هزار میلیارد ریال رسید

ارزش کل معاملات (خريد و فروش) 94 کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران در سال گذشته از مرز 162 هزار و 865 ميليارد تومان گذشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، اين حجم از معاملات در قالب سهام ترجيحي، رد ديون دولت، جوايز صادراتي، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شده است.

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد : ارزش معاملات خرد و بلوک عادي کارگزاران 81 هزار ميليارد تومان، معاملات بر خط (آنلاين) 16 هزار ميليارد تومان و ارزش معاملات عمده و انتقالي 64 هزار ميليارد تومان گذشته بود.

پنج شرکت کارگزاري در سال گذشته بيش 53 درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داده است.

کارگزاري بانک رفاه کارگران با 21.37 درصد، صبا تامين با 11.87 درصد، بهگزين با 10.26 درصد، مهر اقتصاد ايرانيان با 5.45 درصد و حافظ با 4.86 درصد در رتبه هاي اول تا پنجم ايستاده است.

شرکت هاي کارگزاري آگاه، مفيد، ارديبهشت ايرانيان، بانک سپه، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، بانک صنعت و معدن و خبرگان سهام نيز در مکان هاي ششم تا پانزدهم فهرست بيشترين درصد ارزش خريد و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفته است.

شرکت هاي کارگزاري شاخص سهام، دنياي نوين و آثل هر کدام با 5 صدم درصد و آبتين استاک با 4 صدم درصد در انتهاي اين جدول قرار دارد.

کارگزاري مفيد با در اختيار داشتن 24.89 درصد کل معاملات برخط ، در صدر اين معاملات قرار دارد.
کارگزاري آگاه با 7.74 درصد، بانک کشاورزي با 3.58 درصد، بانک ملي ايران با 2.43 درصد، امين آويد با 2.12 درصد و بانک ملت با 2.11 درصد در رتبه هاي دوم تا پنجم بيشترين معاملات بر خط جاي دارد.

در مجموع 94 کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، 91 کارگزار در سال گذشته با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام داده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.