سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیته فنی لیگ ربات امدادگر مجازی:

هدف ما هوشمندسازی ربات‌ها در "مسابقات ربوکاپ"

عضو کمیته فنی لیگ ربات امدادگر مجازی در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۴، از هوشمند سازی ربات‌ها در این لیگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ساناز طالقانی در خصوص اهداف برگزاری لیگ ربات امدادگر مجازی، گفت: یکی از اهداف این لیگ فراهم کردن بستری نرم افزاری برای آزمایش دستورالعمل‌های یک ربات امدادگر برای امدادرسانی است. 

طالقانی افزود: از آنجایی که در لیگ امدادگر واقعی برای ساختن یک ربات بودجهٔ زیادی لازم است، این لیگ کمک می‌کند با صرف حداقل هزینه دستورالعمل‌های مورد نیاز یک ربات واقعی را مورد آزمایش قرار دهیم. در واقع این لیگ یک بستر تحقیقاتی کم هزینه را فراهم می‌کند. 

وی ادامه داد: رسیدن ربات به توانایی ترسیم نقشه، جستجوی فضایی خاص در محیط‌های ناشناخته، همکاری و تعامل بین چندین ربات در محیط، اجرای دستورالعمل‌های مسیریابی و ارتباط ربات‌ها، پیدا کردن مصدومان توسط ربات از مهم‌ترین اهداف برگزاری لیگ ربات امدادگر مجازی است. 

عضو کمیته فنی لیگ ربات امدادگر مجازی در خصوص نحوهٔ برگزاری این لیگ اظهار داشت: در این لیگ ابتدا به ربات فرصت داده می‌شود تا در یک محیط ناشناخته حرکت کند، سپس ربات باید به صورت خودکار به جستجو در محیط، تهیه نقشه و پیداکردن مصدومان بپردازد و در ‌‌نهایت ارزیابی تیم براساس میزان فضای جستجو شده و تعداد مصدومان یافت شده انجام می‌شود. 

طالقانی ادامه داد: این لیگ قرار است در آینده‌ای نزدیک برای کمک به لیگ امدادگر واقعی استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: لیگ امدادگر مجازی از لیگ امدادگر واقعی وسیع‌تر و فرا‌تر است. از جمله اینکه در امدادگر مجازی چندین ربات و عامل در محیط حضور دارند، محیط‌ها متفاوت هستند، چندین ربات با یکدیگر همکاری و تعامل می‌کنند و به طور کلی این لیگ چالش‌های متفاوتی با لیگ امدادگر واقعی دارد. در ‌‌نهایت هدف این است که نتایج این لیگ برای ربات‌های واقعی استفاده شود. 

عضو کمیته فنی لیگ ربات امدادگر مجازی با اشاره به حضور ۳ تیم در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۴ در این لیگ گفت: تفاوت عمده این مسابقات با دوره گذشته در کنترل ربات‌ها است، هدف این است که به سوی هوشمندسازی ربات‌ها حرکت کنیم تا ربات بتواند به صورت خودکار و بدون دخالت انسان تصمیم گیری کند. 

طالقانی در پایان اظهار داشت: دانشجویان می‌توانند در کنار بحث رقابتی مسابقات ربوکاپ، از شبیه ساز برای ارزیابی دستورالعمل‌ها و تکمیل طرح‌های تحقیقاتی خود استفاده کنند. 


انتهای پیام/
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.