سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید وزير خزانه‌داری آمريکا بر تحريم بيشتر روسيه

وزیر خزانه داری آمریکا بر تحریم بیشتر روسیه در رابطه با موضوع اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزیر خزانه داری آمریکا بر تحریم بیشتر روسیه در رابطه با موضوع اوکراین تاکید کرد.

"جک لو" گفت:جامعه بین المللی در پشتیبانی  از اوکراین و  راه این کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی و ثبات اقتصادی  متحد است.ما حق مردم اوکراین برای رسیدن به خواسته های اقتصادی و تعیین سرنوشتشان را به رسمیت می شناسیم.برای رسیدن به این اهداف انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده دراین کشور برگزار خواهد شد و آن‌ها نظر خود را درباره آینده کشورشان بیان خواهند کرد.در این حال رهبران اوکراین قدم به راه اصلاحاتی بازار محور خواهند گذاشت.این اصلاحات به اوکراین می تواند در فائق آمدن به چالش های پیش رو کمک کند ظرفیت های اقتصادی پناه آن را آشکار سازد.در دیدارهایم از جمله دیدار دیروز با وزیر دارایی روسیه من به وی تاکید کردیم که ما به وضع هزینه‌های بیشتر بر کشورش به دلیل اشغال کریمه ادامه خواهیم داد.اگر روسیه سبب افزایش تنش در اوکراین شود ما آماده ادامه وضع تحریم‌های بیشتر بر روسیه هستیم.لازم است بگویم اجماعی قوی و اتحادی ویژه در بین گروه هفت برای افزایش تحریم‌ها و هزینه ها به روسیه وجود دارد.

وی افزود:اگر شما به سخنان وزیر دارایی آلمان و رئیس گروه هفت داشته باشید شما می توانید این انسجام را مشاهده کنید.بر اساس رایزنی‌هایی که از مدت ها پیش وجود داشته است هیچ مخالفتی دیده نشده است و این برای اتحاد و انجام هر عملی لازم است.هیچ کس در داخل گروه هفت مخالف این موضوع نیست که در صورت ضرورت باید تحریم های بیشتر وضع شود.هدف این است که به روسیه این موضوع به شفافیت اعلام شود که نیاز است عقب نشینی کند.آنها باید بدانئد که اگر عقب نشینی نکنند و کارهایی که غیر قانونی است انجام دهند و حاکمیت اوکراین را نقض کنند آنگاه قدمی به جلو برداشته خواهد شد و و اتحادی جهانی پاسخ آن‌ها را خواهد داد.

آمریکا روز جمعه از جامعه بین الملل خواست برای تامین کمک مالی که صندوق بین المللی پول به اوکراین وعده داده است وارد عمل شود و با اتخاذ تدابیر فوری  به نیازهای " گسترده " مالی این کشور پاسخ دهد.


این مسئول آمریکایی یادآور شد اوکراین که با بی ثباتی سیاسی و بحران اقتصادی مواجه است با نیاز شدید مالی روبروست.

صندوق بین المللی پول اواخر ماه مارس نیاز مالی اوکراین را برای دو سال بالغ بر 27 میلیارد دلار  و توافق اولیه خود را برای اعطای خط اعتباری 14 تا 18 میلیارد دلاری به اوکراین برآورد کرد.

سایر کشورها و نهادها از جمله بانک جهانی وعده داده اند برای برآورده کردن این میزان نیاز مالی وارد عمل شوند اما مشارکت آن ها و میزان آن هنوز مبهم است.

آمریکا متعهد شده است به میزان یک میلیارد دلار به شکل وام کمک کند و کشورهای اروپایی وعده یک میلیارد و ششصد میلیون یورو وام و 600 میلیون یورو کمک را داده اند.

"رضا مقدم" رئیس گروه اروپای صندوق بین المللی پول روز جمعه در کنفرانسی خبری تاکید کرد: " ما امیدواریم که دیگران نیز در این راه گام بردارند تا ما مجبور به پرداخت کل 18 میلیارد دلار نباشیم." 

در حالی که کشورهای عضو صندوق بین المللی پول باید به طور قعطی برنامه کمک به اوکراین و میزان کمک به این کشور را در اواخر آوریل و اوایل ماه مه به تصویب برسانند رضا مقدم تاکید کرد: " ما همچنان مشغول بحث و گفتگو با کمک کنندگان دوجانبه و چند جانبه هستیم و به برخی موفقیت ها نیز در این زمینه دست یافته ایم."

ولفگانگ شوئبل وزیر دارایی آلمان نیز که در واشنگتن به سر می برد تاکید کرد به رغم تمامی مسائل صندوق بین المللی پول باید " هدایتگر" اصلی برنامه کمک بین المللی به اوکراین باشد.

طی روزهای اخیر غربی ها و مسکو با لحن تندی درباره اوضاع اوکراین نسبت به هم واکنش نشان می دهند. بعد از شورش چندین هزار فعال نزدیک به روسیه که ساختمان های دولتی را در دو شهر بزرگ شرق  روس زبان اوکراین اشغال کرده اند اوضاع در اوکراین به شدت متشنج شده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.