سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برنامه بلند مدتی را برای کشاورزی در نظر بگیریم

کشاورزی پتانسیل بالایی دارد که با استفاده از برنامه‌ریزی‌های معین، افزایش تولید و مکانیزه شدن بخش کشاورزی شاهد توسعه این بخش خواهیم بود.

رحمت‌الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه کشاورزی نیاز به یک استراتژی داریم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که طی سالهای اخیر در بخش کشاورزی ایجاد شده استان‌های شمالی که به قطب کشاورزی ایران معروف هستند با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند بنابراین، لازم است که کلیه امکانات و منابع استفاده شود تا به مکانیزه شدن بخش کشاورزی کمک شود.

نوروزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه برای سیاست الگوی کشت و محصولات ارگانیک و افزایش تولید برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: دولت باید به کشاورزان خدمات بدهد و تسهیلات کم سود برای آنها در نظر بگیرد و همچنین شرکتهای تعاونی روستایی از شکل سنتی خارج شوند و به شکل پویا، بخش عملیاتی را اجرا کنند.

نوروزی تصریح کرد: برنج در کشور ما از کیفیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید از واردات برنج‌های نامرغوب به کشور جلوگیری کرد.

نوروزی گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی در اقتصاد نقش مهم و حساسی دارد که این نیازمند حرکت، در مسیر سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و برنامه‌ 20 ساله است.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی باید در کشور فرآوری شوند تا کشورهای دیگر که نامی در کشاورزی ندارند نتوانند با استفاده از پیشه ایرانی بسته‌بندی کنند و از کیفیت و بازار ایرانی بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: باید اتحادیه تعاونی کشاورزی و اتاق بازرگانی خوبی تشکیل شود تا کشاورزی را از تک محصولی نجات بدهد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مشکلات ، کشاورزی ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.