سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منوچهر اکبرلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توقعات لازم در زمینه"فرهنگ" برآورده نشده است

عزم ملی برای خروج بودجه‌های دولتی، از مقوله تولید فیلم،‌ زمینه‌ساز ساخت صنعت سینما است.

منوچهر اکبرلو منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تأکید بر "فرهنگ" در نام‌گذاری سال جدید نشان می‌دهد که توقعات لازم در این زمینه برآورده نشده است.

وی افزود: فارغ از بودجه‌های کم و زیادی که در این عرصه هزینه شده است به نظر می‌رسد ایراد اصلی که ما را به هدف مورد نظر نرسانده مدیریت منابع و نیروهای انسانی است.

این منتقد عنوان کرد: بعضی از هنرمندان و توانایی‌های آن‌ها درست استفاده نشده؛ به این صورت که در حمایت یا ممانعت از فعالیت هنرمندان، شایستگی آن‌ها کمتر موردنظر بوده و تقسیم‌بندی آن‌ها به"خودی" و"غیرخودی" در بسیاری از موارد بر اساس منافع فردی بوده است و در نتیجه‌ی این مواردی که گفته شد، تولیدات قابل قبولی به نسبت هزینه‌هایی که شده بود نداشتیم.

اکبرلو بیان کرد: ساخت فیلم‌هایی به اصطلاح فاخر که هیچ‌گاه توقع حتی مدیران حمایت کننده‌ها را برآورده نکرده و مردم هم از آن‌ها استقبال نکردند و این تجربه بارها تکرار شده و فیلم‌سازان با وجودی که نتوانستند آثار تولید کنند، بارها با بودجه‌های دولتی، فیلم‌های پر هزینه ساختند.

این منتقد اظهار داشت: تمرکز مدیران بر"روزمرگی" باعث شده حتی اگر دیدگاه مناسبی برای اصلاح وضعیت فیلمسازی داشته باشند، فرصت کافی برای انجام این کار را نداشته باشند.

وی افزود: درگیر شدن مدیران سینمایی در مسائلی مانند خانه سینما، اکران فیلم‌ها، برگزاری جشنواره‌های زیاد،‌ تشکیل شوراهای مختلف و تولید فیلم‌ها، همه‌ی زمان مدیران سینما به خود اختصاص داده و آن‌ها را از امور سینمایی غافل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد عزم ملی در زمینه کاهش تصدی‌گری دولت و خروج بودجه‌های دولتی از مقوله تولید، مقدمه مناسبی برای تبدیل تولید فیلم‌های بی‌مخاطب به ساخت صنعت سینما باشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: فرهنگ ، فیلم ، کاهش ، تصدی ، مدیران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.