سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چگونگی رسیدن به وحدت نظر در مذاکرات زمان طولانی‌تری می‌طلبد/ اعمال تحریم‌های غیرقانونی دلیل مذاکرات جدی‌تر با آمریکا

یک کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه چگونگی رسیدن به وحدت نظر و توافق جامع در مذاکرات هسته‌ای زمان طولانی‌تری می‌طلبد، گفت: آمریکا تحریم‌هایی یک جانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت علیه ایران وضع کرده و کشورهایی همچون استرالیا، ژاپن،‌ کره‌جنوبی، کانادا و اتحادیه اروپا را با خود همراه کرده است؛ این در حالی است که تحریم بانک مرکزی ایران و یا صادرات نفت، شامل تحریم‌های شورای امنیت نبوده بنابراین مذاکره با آمریکا جدی‌تر است.

" حسن بهشتی‌پور" در  گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون توافق نهایی میان ایران و 1+5 و وجود برخی مشکلات بر سر راه این مهم گفت: اختلاف نظر جدی و فاصله عمیقی میان نگرش دو طرف نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای وجود دارد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای با بیان اینکه طرفین برای نزدیک شدن به دیدگاه‌ها تلاش می‌کنند، اظهار داشت: تیم هسته‌ای در حال تلاش برای دستیابی به خطوط مشترک و نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها است و توافق حاصل شده شامل خواسته‌های کامل ایران و آمریکا نخواهد بود.

بهشتی‌‌پور تصریح کرد: در ادوار قبلی گفتگوها بر لغو تحریم‌ها، ادامه غنی‌سازی، افزایش نظارت آژانس بین‌المللی و فعالیت‌های هسته‌ای تاکید شده بود بنابراین تحقق این اهداف و چگونگی رسیدن به وحدت نظر و  توافق، زمان طولانی‌تری می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه گفتگوها با طرف آمریکایی در روند مذاکرات جدی‌تر است، خاطر نشان کرد: آمریکا تحریم‌هایی یک جانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت علیه ایران وضع کرده و کشورهایی همچون استرالیا، ژاپن،‌ کره‌جنوبی، کانادا و اتحادیه اروپا را با خود همراه کرده است؛ این در حالی است که تحریم بانک مرکزی ایران و یا صادرات نفت، شامل تحریم‌های شورای امنیت نبوده بنابراین مذاکره با آمریکا جدی‌تر است.

گفتنی است؛ سومین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان، چین و آلمان) درباره راه‌حل جامع برنامه هسته‌ای ایران از روز سه‌شنبه 19 فروردین تا 20 فروردین در وین اتریش برگزار شد.

همچنین؛ براساس توافقات حاصله قرار است کار تدوین پیش نویس توافقنامه جامع از 23( دهه آخر) اردیبهشت ماه در شهر وین آغاز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.