سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی ابلاغ سیاستهای نظام سلامت؛

"سازمان نظام پرستاری" برای کمک به اجرای سیاست‌های کلی سلامت اعلام آمادگی کرد

ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در حقیقت، بستر و چارچوب حرکت مسئولان سلامت را بسیار منطبق بر نیازهای روز و نیاز واقعی مردم و منطبق با فرهنگ اسلامی و ملی مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اتفاقی مبارک برای نظام سلامت کشور خواند و گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی می‌شود، بودجه و امکانات خوبی به وزارت بهداشت تزریق شود. 
 
وی افزود: همچنین پیش بینی می‌شود برای بهبود وضعیت سلامت مردم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، ابلاغ این سیاست‌های کلی مسیری روشن و شفاف را پیش روی مسئولان بهداشت و درمان و متولیان امر سلامت قرار داد. 
 
وی افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در حقیقت، بستر و چارچوب حرکت مسئولان سلامت را بسیار منطبق بر نیازهای روز و نیاز واقعی مردم و منطبق با فرهنگ اسلامی و ملی مشخص کرد. 
 
رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: جامعه پرستاری نیز که مجزا از جامعه پزشکی نیست و در تیم سلامت نقش بسیار برجسته‌ای در اجرای این سیاست‌های کلی در تمام عرصه‌های مربوطه اعم از پیشگیری، درمان و بازتوانی دارد، با تمام رویکردهای آموزشی، پژوهشی، درمانی و مراقبتی برای کمک به اجرای این سیاست‌ها، اعلام آمادگی می‌کند. 
 
وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت تمام توان خود را برای اجرای بند به بند این سیاست‌های کلی در حوزه پرستاری و تفسیری که از نظر علم مراقبت و پرستاری وجود دارد، به کار بسته و از تمام بضاعت و پتانسیل علمی و عملی خود در این راستا استفاده می‌کند. 
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: در این راستا، حوزه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت در یک هماهنگی کامل و منسجم و ادغام یافته با این وزارتخانه حرکت می‌کند. 


 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.