سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"پزشک خانواده"، بهترین مانع در گسترش درمانهای القایی

وجود متولیان سلامت برای هر فرد مانع از گسترش درمانهای القایی و تجویز‌های غیر ضروری پزشکان به ویژه در مراکز درمانی خصوصی می‌شود.

دکتر علیرضا دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد و دانشیار مرکز تحقیقات، گوارش و کبد بیمارستان شریعتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از دلایل مهم افزایش پرداخت از جیب مردم در بخش درمان، به غیر از عدم پوشش و حمایت کامل و مناسب بیمه‌ها، بحث گسترش درمان‌های القایی و حتی تجویز‌های غیر ضروری پزشکان بوده و این در حالی است که اقشار کم درآمد جامعه توان تامین هزینه‌های بالای درمان را ندارند و در نتیجه همین امر می‌تواند علاوه بر افزایش هزیه‌های اضافی خانوار‌ها، هزینه‌های دیگری را نیز بر بدنهٔ بهداشت و درمان کشورمان وارد کند. 

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه مهم‌ترین استراتژی در کاهش درمان‌های القایی و نسخه‌های غیر ضروری جدی گرفتن طرح پزشک خانواده است، تاکید کرد: در بسیاری از موارد افراد به علت عدم آشنایی یا آگاهی لازم منجر به انتخاب نابجای پزشکان متخصص برای درمان می‌شود که گاهی نیز خودشان از پزشکان درخواست نسخه‌های دیگر را به امید بهبودی بیمارشان می‌کنند. 

وی ادامه داد: به علت اختلاف بالای دانش و آگاهی‌ها بین افراد و پزشکان، طرح پزشک خانواده می‌تواند به عنوان متولیان سلامت افراد به گونه‌ای که قبل از مراجعهٔ فرد به متخصصین به پزشک خانوادهٔ خود مراجعه کرده و پس از مشاوره‌های لازم به متخصصین ویژهٔ درمان بیمارستان معرفی گردند که در این صورت دیگر سرگردانی بیمار در یافتن پزشک مورد نیازش و افزایش هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود. 

علیرضا دلاوری در پایان مشارکت همه بخش‌های دخیل و مرتبط در تامین بهداشت و درمان آحاد جامعه را نیز اصلیترین راهکار کاهش هزینه‌های القایی از سوی پزشکان و تقاضاهای القایی توسط بیماران دانست. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.