سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشوه يک شرکت قطري به يک مقام سابق فيفا

رسانه هاي انگليسي اعلام کردند يک شرکت قطري به يکي از مقامات بلندپايه سابق فيفا و خانواده اش به سبب تلاش موفق قطر براي ميزباني رقابت هاي جام جهاني 2022 حدود 2 ميليون دلار پرداخت کرده است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روزنامه ديلي تلگراف گزارش داد به نظر مي رسد جک وارنر - معاون سابق سپ بلاتر رئيس فيفا - به تنهايي يک ميليون و 200 هزار دلار از سوي شرکت متعلق به يک مقام سابق قطري دريافت کرده باشد.

بر اساس اسنادي که در اختيار روزنامه ديلي تلگراف قرار گرفته است تقريبا 750 هزار دلار نيز به فرزندان وارنر پرداخت شده است  و يکي از کارمندانش نيز 400 هزار دلار دريافت کرده است. روزنامه ديلي تلگراف همچنين گزارش داد شرکت متعلق به محمد بن همام  در سال 2011 ، يک ميليون و 200 هزار دلار به وارنر پرداخت کرده است.

بن همام در سال 2012 کمي قبل از آن که مادام العمر از مديريت در فوتبال محروم شود از سمت هاي خود در فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا استعفا کرد. 

اين در حالي است که فيفا در بيانيه اي اعلام کرد:« فيفا نمي تواند در اين زمينه اظهار نظر کند.»  در اين بيانيه همچنين آمده است:« در مجموع،  هر گونه شواهدي در زمينه تخلف بايد به کميته انضباطي فيفا ارائه شود.»

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، وارنر يکي از با سابقه ترين اعضاي کميته اجرايي فيفا تا زماني که در سال 2011 از سمت خود استعفا کرد. او به مدت 14 سال معاون بلاتر بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قطر ، شرکت ، رشوه ، فیفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.