خلیلیان: ورزش پادگان نیست که با آن دستوری برخورد شود

مهرزاد خلیلیان در مورد شرایط تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر گفت: ورزش پادگان نیست که با آن دستوری برخورد شود و نباید این اقدام ها صورت بگیرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در مورد همزمانی دو بازی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با اردوهای تیم ملی موضع باشگاه سپاهان را اعلام و اظهار داشت:
 
 با تساوی مقابل الاهلی امارت 4 امتیازی شدید و امیدتان برای صعود به مرحله بعد زنده شد.
 
همانطور که بازی را مشاهده کردید از لحاظ تاکتیکی و عملکرد تیمی نسبت به حریف خود برتر بودیم و می‌توانستیم برنده شویم. در این بازی موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم حتی شوت مهدی شریفی به تیر دروازه اصابت کرد. در مقابل الاهلی چندان موقعیت خطرناکی نداشت. این نوع بازی در حالی از سوی سپاهان به نمایش گذاشته می‌شد که حریف برای مقابله با ما دست به هر اقدامی می‌زد. آژیر و چراغ آمبولانس و ماشین آتش نشانی پشت دروازه روشن بود. هواداران حریف با طبل و بلندگو انواع و اقسام آلودگی‌های صوتی را در ورزشگاه به راه انداخته بودند. با این حال بازی به تساوی رسید تا همچنان به بازی‌ها امیدوار باشیم.
 
 آیا به دلیل این رفتارها قصد اعتراض به AFC را ندارید؟
 
در همان حین بازی به نماینده AFC اعتراض کردیم و آژیرها قطع شد. زمین مسابقه قبل از شروع بازی پر از آب شده بود تا شرایط برای بازیکنان سخت شود. با این شرایط بازیکنان ما با غیرت به بازی ادامه دادند. شیوه سپاهان بازی روی زمین و انجام کارهای ترکیبی است و در همین شرایط هم بازیکنان عالی کار کردند. اگر در بازی آینده مقابل السد قطر در ایران نتیجه بگیریم کارمان برای صعود راحت‌تر می‌شود.
 
سپاهان در لیگ برتر شرایط چندان خوبی ندارد، فکر می‌کنید بتوانید سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنید؟
 
تمام فکر ما به بازی مقابل ملوان است. باید در این دیدار به موفقیت برسیم.در این فصل مشکلات زیادی داشتیم و بازیکنان زیادی در مقاطع مختلف مصدوم شدند. همین الان محرم نویدکیا با وجود مصدومیت با غیرتی که دارد همراه با درد 90 دقیقه در میدان حاضر می‌شود. ما تلاشمان را می‌کنیم و نسبت به این مسئله امید داریم.
 
 بالاخره دو بازی  آخر لیگ قهرمانان فرا رسید و این اتفاق همزمان با اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی است، آیا شرایط حضور ملی پوشان برای این دو بازی مشخص شده است؟
 
هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است. برنامه فدراسیون نباید از طریق رسانه یا تلفن اعلام شود. امیدوارم حق و حقوق یکدیگر را محترم بشماریم.  هرچیزی بگویند ما نمی‌توانیم چشم بگوییم. به نظر من از فدراسیون سوال کنید که آیا بازی‌های آسیایی اهمیت دارد یا نه؟ این سوال را از خود شما هم داریم؟
 
**بدون شک بازی‌های آسیایی اهمیت دارد.

 
درست است این موضوع خیلی پیچیده نیست. برگزاری اردوهای بلند مدت تاریخ مصرف گذشته است. بازیکنان طبق قانون فیفا حداکثر تا 3 روز قبل از بازی  می‌توانند به اردوی تیم ملی بروند. ما در آسیا به بازیکنانمان برای حضور پر قدرت نیاز داریم. درخواست ما استفاده از تمامی قدرت و ابزارمان برای این رقابت‌ها است. خوشبختانه استقلال هم مقابل الجزیره به پیروزی رسید و برای ادامه رقابت‌ها شانس بیشتری پیدا کرد. نمایند‌گان ایران اکنون وضعیت خوبی دارند و این مسئله برای فوتبال ایران اهمیت دارد. اگر قرار باشد با توان کامل به مصاف حریفان نرویم چه جوابی باید به هواداران بدهیم چه کسی در قبال این موضوع پاسخگو است؟ باشگاه این همه هزینه کرده تا نتیجه بگیرد. تیم ملی از همین باشگاه‌ها بازیکن می‌گیرد و  به موفقیت می‌رسد. برای من به عنوان یک ایرانی مسلمان موفقیت تیم ملی افتخار بزرگی است. هموطنان ارمنی نیز همین احساس را دارند. خوشحالم که مهدی تاج از تمامی باشگاه‌ها حمایت کرده است و می‌دانیم علی کفاشیان و دوست خوبم مهدی محمدنبی نیز خواستار موفقیت تیم ملی هستند.
 
چند ماه پیش علی کفاشیان اعلام کرد اگر نیاز باشد شاید با دادن حکمی تمام باشگاه‌ها را مجبور به همکاری با تیم ملی کند. در صورت رقم خوردن این اتفاق موضع باشگاه چیست؟
 
ورزش پادگان نیست که با آن دستوری برخورد شود و نباید این اقدام ها صورت بگیرد. وضعیت اینطور نیست که همه خبردار باشند. باید در این راستا با ظرافت برخورد کرد. یک مدیرخوب 99 درصد کارهایش را با درخواست انجام می‌دهد و شاید در یک‌جا دستور بدهد. ما در این مدت با بازیکنان به شکلی برخورد کردیم که احترام متقابل بین ما برقرار است. باید در این مورد منطقی برخورد کنیم. خودمان را سرباز وطن می‌دانیم  و یکی از افتخارتمان حضور در جنگ است. سرمان را برای کشور می‌دهیم، چه برسد به یک تیم فوتبال اما این اتفاق باید در چارچوب قانونی و منطقی خود رقم بخورد. شاید بتوان یکی دو بازیکن را در اختیار گذاشت اما اینکه به یکباره هفت بازیکن جدا شوند منطقی نیست. ما در این وضعیت چند مصدوم هم داریم. باشگاه برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کند و یکی از فواید کار  باشگاه آماده کردن بازیکن برای حضور در تیم ملی است. باید رابطه تیم ملی و باشگاه متقابل باشد. هم ما به فکر تیم ملی باشیم و هم تیم ملی به فکر باشگاه باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باشگاه ، کفاشیان ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار