سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت در پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار، تورم و وضعیت رکود اقتصادی جامعه را در نظر بگیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دولت در پرداخت یارانه بر اساس مجموع درآمد خانوار، تورم و وضعیت رکود اقتصادی جامعه را مدنظر داشته باشد.

سید سعید زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره تصمیم دولت مبنی بر  پرداخت یارانه  بر اساس مجموع درآمد خانوار، اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعاتی که دولت جمع‌آوری می‌کند به صورت خام است و اینکه سرانه و درآمد خانوار بر چه اساس تعیین خواهد شد مشخص نیست.

وی افزود: لازم است دولت در رابطه با تعیین سقف درآمدی خانوار به منظور پالایش فهرست یارانه‌بگیران؛ تورم موجود، گرانی، وضعیت رکود اقتصادی جامعه، وضعیت اجاره بهای منزل، هزینه‌های تحمیلی بر خانوار و خیلی از پارامترها را لحاظ کند تا بتواند به یک نتیجه مطلوب برسد.

لازم به ذکر است؛ در حالی که مقرر بود سقف درآمدی برای برخورداری یا عدم برخورداری از یارانه‌ها از سوی دولت اعلام شود، مقرر است ثبت نام  مرحله تازه برای دریافت یارانه نقدی بدون تعیین معیاری از سوی دولت تا دو روز دیگر آغاز شود.

هرچند در ابتدا قرار بر این بود که دولت یک سقف درآمدی برای دریافت یارانه نقدی تعیین و اعلام  کند تا کسانی که بیش از آن سقف درآمد دارند از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند ولی با تعیین 5 سقف درآمدی دایره متقاضیان افزایش یافت تا در مرحله بعدی دولت درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند.   
 
این 5  سقف شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر از 600 هزار تومان، 600 هزار تا 1 میلیون تومان، 1 تا 2 میلیون تومان، 2 تا 2 و نیم میلیون تومان و بالاتر از 2 و نیم میلیون تومان می‌شود.  
 
با این حال بر اساس اطلاعات منتشره در فرم‌های طراحی شده، مجموع درآمد خانوار به عنوان درآمد ماهانه محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.