سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نفت گفت:

حمایت وزارت نفت از عرضه نفت خام در "بورس انرژی"

وزیر نفت در آستانه عرضه نفت خام در بورس انرژی که تا ساعتی دیگر انجام می شود با اعلام حمایت وزارت نفت از این اقدام گفت: عرضه نفت خام در بورس، رقابتی و شفاف صورت می گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، وزیر نفت در آستانه عرضه نفت خام در بورس انرژی با اعلام حمایت وزارت نفت از این اقدام گفت: عرضه نفت خام در بورس، رقابتی و شفاف صورت می گیرد.
 
بیژن زنگنه افزود: عرضه نفت خام در بورس انرژی حرکتی برای اجرای بندی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که بر ایجاد تنوع در نحوه فروش نفت و دخالت دادن بخش خصوصی تاکید دارد.
 
وی افزود: عرضه نفت خام در بورس روشی شناخته شده  و موفق در دنیا است و ایران در ابتدای این کار قرار دارد. همچنین با توجه به زیر ساخت ها و اقدام های مثبت انجام شده امید است عرضه نفت خام در بورس انرژی موفق باشد.
 
وزیر نفت تاکید کرد: عرضه نفت خام طبق ضوابط سازمان بورس انجام می شود و هیچ گونه رانتی وجود نخواهد داشت.
 
بنا بر این گزارش، قرار است از امروز (یکشنبه ١٧ فروردین)، روزانه ٣ هزار بشکه نفت خام از سوی شرکت ملی نفت ایران عرضه شود تا خریداران و استفاده کنندگان واقعی آن را خریداری کنند.
 
همچنین به گفته مدیرعامل بورس انرژی، هر بشکه نفت خام با قیمت حدود ٣٠٦ هزار تومان فروخته می شود و معامله قیمت پایه به صورت ریالی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، بورس ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.