موسوی، از صرفه جويي بيش از 230 ميليارد ريالي اين شركت در حوزه عمليات خبر داد و گفت: اين صرفه جويي از طريق حذف هزينه هاي غيرضروري بدون كاهش خدمات رفاهي و هزينه هاي پرسنلي انجام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پيروز موسوي  به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، مهم ترين پروژه هاي عملياتي اين شركت را احداث 4 مخزن يك ميليون بشكه اي در خارگ، احداث حوضچه فراگير پايانه نفتي شمال، تعميرات اساسي اسكله شرقي و غربي، بازرسي از خطوط لوله دريايي به روش ROV، بازرسي از كف مخازن با دستگاه MFL و تعميرات اساسي گوي شناور شماره يك برشمرد.

موسوي يكي از مهم ترين پارامترهاي تاثيرگذار بر عملكرد شركت پايانه هاي نفتي ايران را ميزان ظرفيت ذخيره سازي آن اعلام كرد و گفت: افزايش ظرفيت ذخيره سازي نفت خام به منظور پشتيباني از توليد و استمرار ايمن و پايدار صادرات نفت خام، يك ضرورت اجتناب ناپذير است از اين رو براي رسيدن به استانداردهاي جهاني نياز به افزايش ظرفيت ذخيره سازي در اين شركت به عنوان يك نياز جدي مطرح است كه در اين راستا پروژه احداث 4 مخزن يك ميليون بشكه اي در خارگ تعريف و به مرحله اجرا در آمد.
 
بازرسي از خطوط لوله دريايي به روش ROV

وي در مورد پروژه بازرسي از خطوط لوله دريايي به روش ROV، گفت: در اين پروژه بازرسي از 6 رشته خطوط لوله گناوه – خارگ و 2 رشته خط لوله ميعانات گازي منتهي به گوي هاي شناور عسلويه و 6 رشته خط لوله ساحل تا اسكله آذرپاد و 4 خط لوله منتهي به گوي هاي شناور گناوه، به روش ROV انجام شده است.

موسوي افزود: هم اكنون آبشستگي هاي بحراني در محل خط لوله هاي ياد شده مشخص شده كه لازم است براي ترميم آن نسبت به اخذ اعتبارات لازم و سپس اجراي پروژه تكميلي ترميم آبشستگي اقدام شود.

بازرسي از كف مخازن با دستگاه MFL

وي هچنين از بازرسي كف دو مخزن 150 هزار بشكه اي (شماره 105 و 108 نكا)، مخزن 500 هزار بشكه اي (شماره 24) و دو مخزن در فازهاي 15، 16 با استفاده از دستگاه MFL خبر داد.

استفاده از منابع داخلي در تعمير تاسيسات و ارايه خدمات به ساير شركت ها
موسوي از انجام تعميرات اساسي و نصب بازوي بارگيري شماره 2 پهلوگاه 11 اسكله غربي و تعويض خط 48 اينچ يال شمالي اسكله شرقي خبر داد و گفت: جداسازي، تعميرات اساسي و نصب بازوي اين بازوي بارگيري منجر به صرفه جويي در حدود 70 ميليارد ريال شده است.

گفتني است، بازوي بارگيري شماره 2 پهلوگاه 11 اسكله غربي از ابتداي سال 1389 به علت اشكالات فني از سرويس خارج و پياده سازي آن در تيرماه سال 1392 با برنامه ريزي دقيق و بدون هيچ گونه حادثه اي انجام شد. پس از پياده سازي بازو با انتقال آن به كارگاه تعميرات، دمونتاژ آن انجام و پس از تعميرات و تعويض اجزاي بازو در نهايت تمامي قطعات فلزي بازو سندبلاست، رنگ آميزي و مونتاژ شد ضمن اينكه تست ايستايي تمام قطعات اين تجهيز نيز در فشار بالا با موفقيت انجام شد. پس از تعميرات اساسي و آماده سازي بازو، عمليات نصب بازو انجام شد.

موسوي همچنين از ارايه خدمات شركت پايانه هاي نفتي ايران با استفاده از منابع داخلي به پتروشيمي برزويه خبر داد و گفت: اين خدمات شامل اندازه گيري ميعانات گازي دريافتي، تهيه و صدور اسناد بارگيري و انجام آزمايشات شيميايي محموله هاي تحويلي، بوده است.

اعلام آمادگي پايانه هاي براي انجام عمليات صادرات ميعانات گازي فاز 12

مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي ايران از آمادگي اين شركت براي انجام عمليات صادرات ميعانات گازي فاز 12 شركت نفت و گاز پارس خبر داد و گفت: هم اكنون شركت پايانه ها با استفاده از منابع داخلي خود، تحويل گيري و راهبري ميترينگ و گوي شناور فاز 12 و همچنين بازرسي كف دو مخزن 400 هزار بشكه اي فازهاي 15، 16، 17 و 18 را انجام داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پایانه ، صرفه جویی ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار