سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی خبر داد :

افزایش سرمایه 243 هزار میلیارد ریال در سال 92

مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی 12 ماهه سال 92 معادل 243 هزار و 920 میلیارد و 534 میلیون ریال بوده است.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه  ابوترابی مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه درحوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، در سال 92 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام، شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و شرکت های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت و اوراق اجاره کرد.
 
غلامرضا ابوترابی با بیان مطلب بالا ادامه داد: این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی سال 92 ، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه 159 شرکت اقدام کرده است.
 
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی 12 ماهه سال 92 معادل 243 هزار و 920 میلیارد و 534 میلیون ریال بوده است که 45 درصد از افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.
 
وی در ادامه گفت: از میان افزایش سرمایه 159 شرکت پذیرفته شده در بورس، فرابورس و ثبت شده نزد سازمان، مبلغ 110 هزار و 839 میلیارد و 873 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهام داران و آورده نقدی، مبلغ 40 هزار و 207 میلیارد و 892 میلیون ریال از محل سود انباشته، مبلغ 11 هزار و 217 میلیارد و 754 میلیون ریال از محل اندوخته ها و مبلغ 81 هزار و 655 میلیارد و 15 میلیون ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها تامین شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین این مدیریت پس از بررسی درخواست انتشار سهام شرکت های سهامی عام در شرف تأسیس که مشمول رسیدگی نزد سازمان بوده اند، نسبت به صدور یک مورد مجوز پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام در شرف تأسیس با سرمایه سه هزار میلیارد ریال اقدام کرده است .
 
ابوترابی در پایان ابراز داشت: همچنین در سال 92 ، مجوز انتشار مبلغ سه هزار و 200 میلیارد ریال اوراق مشارکت، مبلغ هشت هزار و 138 میلیارد ریال اوراق اجاره و مبلغ 200 میلیارد ریال اوراق مرابحه نیز صادر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سرمایه ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.