سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسيني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نبود آشنایی بازارهای هدف رکود "صادرات زرشک" را به دنبال دارد

نايب رييس انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان زرشک استان خراسان جنوبي، نبود آشنايي بازارهاي هدف با زرشک ايراني را از مهم‌ترين عوامل رکود صادرات اين محصول عنوان کرد.

علي حسيني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه توليد زرشک در استان خراسان جنوبی طی سال 92به دليل تنش‌هاي گرمايي به وجود آمده،  نسبت به سال گذشته،  کاهش يافت.
 
وي در مورد ميزان کاهش اين محصول، اضافه کرد: آمار دقيق ميزان توليد و کاهش بايد توسط وزارت جهاد کشاورزي اعلام شود.
 
حسيني با بيان اينکه ميزان توليد اين محصول طي سال 91بيش از 13 هزار تن بوده است،ادامه داد: بيش از 95 درصد زرشک کشور در استان خراسان جنوبي توليد مي‌شود.
 
وي افزود: بين 10 تا 13 هزار هکتار سطح زير کشت زرشک در اين استان وجود دارد و اين ميزان در حال افزايش است.
 
حسيني با بيان اينکه کاهش ميزان توليد زرشک در سال 92تاثيري بر ميزان صادرات آن ندارد، گفت: به دليل عدم حمايت دولت و نبود بازاريابي صحيح زرشک ايراني  به‌خوبي در دنيا معرفي نشده است.
 
وي نبود آشنايي بازارهاي هدف با زرشک ايراني را از مهم‌ترين عوامل رکود صادرات اين محصول عنوان کرد و گفت: ما بايد با يک برنامه‌ريزي صحيح بر روي اين مساله کار کنيم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.