رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی، گفت: خراسان جنوبی در تولید زرشک و عناب رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.




به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران- منطقه خراسان‌جنوبی،"حمیدرضا دستجردی" گفت: مردم استان در زمینه‌های کشاورزی، دامداری و باغداری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که خراسان جنوبی 15 سال است از خشکسالی رنج می‌برد، ادامه داد: همچنین وزش باد‌های 120 روزه نیز برای کشاورزان سبب ایجاد مشکل شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که کشاورزی در استان 25 درصد ارزش افزوده را شامل می‌شود، افزود: همچنین 24 درصد اشتغال را نیز به خود اختصاص داده است.

دستجردی رتبه خراسان‌جنوبی در زمینه تولید زرشک و عناب را در کشور رتبه نخست عنوان کرد و گفت: همچنین این استان رتبه دوم در تولید زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 15 درصد جمعیت شتر کشور در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی از وجود 6000 رشته قنات در استان خبر داد و گفت: بیشترین آب استان از قنات‌ها تأمین می‌شود.

دستجردی با بیان این‌که 3000 چاه عمیق در استان وجود دارد، گفت: ما در استان با محدودیت‌های منابع آبی و کیفیت نامناسب آب و خاک روبرو هستیم.

وی قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر قاچاق کالا و سوخت را یکی از مشکلات این استان دانست و یادآور شد: پایین بودن تراکم جمعیت روستاها، خرده مالکی و کم بودن سواد کشاورزان از دیگر مشکلات این استان است. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.