سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد

اصرار داريم محدوده "بافت‌های فرسوده" را به تفكيك بشناسيم

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: اصرار داريم محدوده‌های هدف را به تفكيك بشناسيم نه مانند گذشته كه تعريف يكساني از این عرصه‌ها داشتند و به آن بافت فرسوده مي‌گفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سعید ایزدی با بیان اینکه یکی از سیاستهای مورد توجه دولت تدبیر و امید ، بهسازی و نوسازی محلات و محدوده های نابسامان و ارتقاء کیفی سطح زندگی در این مناطق است ،گفت: در این میان دو نگاه وجود دارد، يك نگاهي كه این محدوده ها را فرسوده قلمداد می کند و آن را عرصه‌اي براي تعويض می پندارد و تعبير ديگري هم اين عرصه‌ها را فرصتي مي‌داند براي توسعه شهر كه بايد ارتقا كيفي پيدا كند و متعلق به شهروندان است و بايد مردم در نهايت آسايش و كيفيت از آن بهره ببرند.

وی  با اشاره به اینکه تفاوت اين دو بينش باعث شده تعريف‌ها از بافت فرسوده متفاوت باشد،افزود: در سیاست جديد تمام تلاش اين است كه ديگر واژه‌اي به نام بافت فرسوده را به كار نبريم و در عوض «محلات و محدوده‌هاي باز آفرینی شهری » جايگزين واژه بافت فرسوده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه تصریح کرد: محدوده‌هايي در شهرها وجود دارد كه هدف برنامه‌هاي بهسازي و نوسازي شهري هستند و هيچ صفتي به اين محلات اطلاق نمي‌كنيم.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه اظهار داشت: واژه ‌هايي مانند فرسوده، نابسامان، مسأله‌دار، تأثير منفي در ذهن ساكن اين محلات مي‌گذارند.
ایزدی با بیان اینکه  محدوده‌ي هدف، به محدوده‌اي اطلاق مي‌شود كه ساكنان آن از خدمات مناسبي برخوردار نيستند، گفت: اين خدمات به لحاظ سرانه‌اي پايين‌تر از متوسط سطح شهر است، در اين نواحي ساختمان‌ها ناپايدارند و زيرساخت‌هاي شهرها در محله‌هاي هدف ناكافي‌اند و عمدتا محل سكونت گروه‌هاي كم درآمد شهري اند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد:  اين ها چهار ويژگي اصلي است كه براي محدوده‌هاي هدف مي‌توان تعريف كرد ولي اين دليل نمي‌شود كه تمام محدوده‌هايي كه با اين ويژگي‌ها شناخته مي‌شوند را با يك عنوان نام گذاری و سیاستهای واحدی را برای آنها بکار بگیریم .

ایزدی با بیان اینکه در مرحله دوم تلاش مي‌كنيم اين محله‌ها را از هم تفكيك كنيم افزود:اصرار داريم محدوده های هدف را به تفكيك بشناسيم نه مانند گذشته كه تعريف يكساني از این عرصه ها داشتند و به آن بافت فرسوده مي‌گفتند.
انتهای پیام/
برچسب ها: فرسوده ، تفکیک ، محدوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.