سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یانوکوویچ: الحاق کریمه به روسیه "یک تراژدی" است

ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری برکنار شده اوکراین، در نخستین مصاحبه خود پس از کودتا و خلع از قدرت گفت که دعوت او از نیروهای روسیه برای حضور در کریمه اشتباه بوده و الحاق این شبه جزیره به روسیه یک تراژدی عظیم است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، یانوکوویچ به خبرگزاری آسوشیتدپرس و تلویزیون دولتی "ان‌تی‌وی" روسیه گفت که همچنان امیدوار است تا در مذاکره با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، او را متقاعد کند که کریمه را به اوکراین بازگرداند.
 
وی با بیان اینکه الحاق این منطقه به روسیه «یک تراژدی عظیم» است تاکید کرد که اگر او همچنان در مسند قدرت بود تصرف کریمه اتفاق نمی‌افتاد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، رییس جمهوری پیشین اوکراین در مصاحبه خود که روز چهارشنبه، ۱۳ فروردین، منتشر شد، اتهام‌های مربوط به فساد را رد کرد.
 
او همچنین هر گونه دخالت در تیراندازی تک تیراندازان به سوی معترضان در ماه فوریه که باعث کشته شدن ۸۰ نفر شد را رد کرد.
 
وی بار دیگر خود را رهبر قانونی اوکراین خواند.
 

یانوکوویچ گفت که پس از ورود به روسیه دو بار تلفنی و یک بار هم حضوری با پوتین صحبت کرده است. یانوکوویچ با دشوار توصیف کردن گفت‌وگو‌های خود با رییس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که در نشست‌های بعدی با وی درباره بازگشت کریمه به اوکراین مذاکره کند.
 
 وی اظهار داشت:  ما باید راه‌هایی در این زمینه پیدا کنیم... به این صورت که کریمه بالا‌ترین میزان استقلال را داشته باشد... اما بخشی از اوکراین باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.