"ویتالی کلیچکو " نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پس گرفت .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ویتالی کلیچکو قهرمان سابق بوکس شنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پس گرفت.

کلیچکو در کنگره حزب خود در کیف اعلام کرد:« نیروهای دموکراتیک باید یک نامزد واحد معرفی کنند. این نامزد باید از گسترده ترین حمایت برخوردار باشد .»

وی افزود قصد دارد خود را برای شهرداری شهر کیف نامزد کند. کلیچکو گفت:«امروز ، به عقیده من این نامزد پترو پروشنکو است . من پیشنهاد می کنم همه از پترو پرشنکو به عنوان نامزد واحد نیروهای دموکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین حمایت کنند.»اعضای حزب او قرار است این انتخاب را امروز با رای گیری تایید کنند.

این بوکسور 42 ساله یکی از سه رهبر جنبش اعتراضات طرفدار اروپایی است که به برکناری ویکتور یانوکوویچ منجر شد.
وی گفته بود می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود اما در نظرسنجی ها از پروشنکو عقب افتاده است . پرشنکو بازرگانی است که به عنوان شخصیت اجتماعی ظاهر شده است.

پرشنکو در واقع بین سال های 2009 و 2010 در زمان ریاست جمهوری ویکتور یوشچنکو طرفدار غرب ، وزیر امور خارجه و سپس از مارس تا نوامبر 2012 در زمان ریاست جمهوری یانوکوویچ وزیر اقتصاد بود.

پرشنکو 48 ساله که ثروت او را مجله فوربس یک میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد کرده است و امپراتوری او از صنایع شکلات سازی تا رسانه ها گسترده است نامزدی خود را جمعه شب رسمی کرد.او وعده داده است یک ارتش نوین و کارآمد بسازد که از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین دفاع کند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که این هفته منتشر شد این فرد 24 درصد آرا را به دست می آورد در حالی که کلیچکو هشت و نه دهم درصد و یولیا تیموشنکو نخست وزیر پیشین که پنجشنبه نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کرد هشت و دو دهم درصد از آرا را به خود اختصاص خواهد داد.



انتهای پیام  /
برچسب ها: کلیچو ، انتخابات ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار