سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر ابتلا به "سکته مغزی" در "دیابتی‌ها" چهار برابر افراد عادی است

خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزي و مرگ و میر ناشی از بیماري قلبی عروقی در بیماران دیابتی 2 تا 4 برابر بیشتر از سایرین بوده و 70 درصد مرگ و میر بیماران دیابتی به علت "بیماري قلبی عروقی" است.

مرضیه ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماري دیابت شایع ترین بیماري ناشی از اختلالات متابولیسمی و به گفته برخی شایع ترین بیماري اندوکرین است. دیابت یک مشکل بهداشتی اساسی در سطح جهان است که شیوع آن در کشورهاي آسیایی روز به روز در حال افزایش است.

 وی گفت: همچنین دیابت یک خطر عمده ابتلا به سکته مغزي و بیماریهاي عروق کرونري قلب است . بطوریکه خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزي و مرگ و میر ناشی از بیماري قلبی عروقی در بیماران دیابتی 2 تا 4 برابر بیشتر از سایرین بوده و 70 درصد مرگ و میر بیماران دیابتی به علت بیماري قلبی عروقی است.

وی تصریح کرد: عوامل خطرساز متعددي در بیماران دیابتی باعث افزایش درگیري هاي قلبی عروقی می شود. از شایع ترین این عوامل می توان به "همزمانی اختلالات لیپیدي"، افزایش قند خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله در بیماران دیابتی اشاره کرد. همینطور چاقی و افزایش وزن در بیماران دیابتی با ساز و کارهاي متعددي آنها را مستعد افزایش بیشتر بیماریهاي قلبی عروقی قرار می دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، سکته ، مغزی ، لیپیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.