سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از شکایت از بانکهای آمریکایی؛

ليبي از بانک "سوسيته ژنرال" فرانسه شکایت کرد/ پرداخت ده ها میلیون دلار رشوه به نزدیکان "معمر قذافی"

صندوق‌ دولتی لیبی از بانک "سوسیته ژنرال" فرانسه بیش از یک میلیون یورو طلب کرده و این بانک فرانسوی را به پرداخت ده ها میلیون دلار رشوه به یکی از نزدیکان پسر بزرگ "معمر قذافی" متهم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، اداره سرمایه گذاری لیبی، صندوقی دولتی که توسط درآمدهای نفتی این کشور تامین مالی می‌شود، در خصوص این طلب خود به دیوان عالی لندن شکایت کرده و امیدوار است با رسیدگی عادلانه به این پرونده 1.5 میلیارد دلار، معادل یک میلیارد و 90 میلیون یورو، از بانک "سوسیته ژنرال" فرانسه بگیرد.

این شکایت در باره پرداخت دست کم 58 میلیون دلار توسط سوسیته ژنرال به شرکتی مستقر در "پاناما" به نام "لینادا" است که توسط نزدیکان "سیف الاسلام" پسر بزرگ دیکتاتور سابق "قذافی" اداره می ‌شد.

گفته می‌شود این مبلغ تحت عنوان خدمات مشاوره برای دو میلیارد و 100 میلیون دلار معامله بین سال‌های 2007 تا 2009 توسط این صندوق دولتی لیبی و از طریق "سوسیته ژنرال" پرداخت شده است.

این صندوق دولتی لیبی تاکید کرده است دخالت های غیر تخصصی این بانک فرانسوی در چنین پرونده‌هایی، ضررهای سنگینی به لیبی وارد می کند.

این صندوق لیبی اواخر ژانویه هم شکایتی قضایی بر ضد بانک آمریکایی "گلدمن ساچز" ارائه کرد.

"سوسیته ژنرال" هم مشمول تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا قرار گرفته است؛ این تحقیقات درباره احتمال نقض قوانین ضد فساد مالی آمریکا در عملیات این بانک فرانسوی و بانک‌های آمریکایی "گلد من ساچز"، "جی‌پی‌مورگان"، "کردیت بانک" سوئیس و صندوق‌هایی مثل "بلک استون" با صندوق دولتی لیبی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، شکایت ، بانک ، فرانسه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.