دو بانک فرانسوي نيز در رسوايي دستکاري در نرخ بهره بين بانکي در سطح اروپا دخالت داشته اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛ اسامي بانکهاي فرانسوي سوسيته ژنرال و کرديت اگريکول در ماجراي  رسوايي بزرگ بانکي اروپايي ذکر شده است.

اين دو بانک اذعان کرده اند که تحقيقاتي اروپايي از آنها صورت گرفته اما هيچ اتهامي به آنها وارد نشده است. در اين رسوايي موسوم به ليبور بانکها طي سالها براي تغيير نرخ بهره بين بانکي با توجه به منافع خود دروغ گفته اند.

پيشتر بانک انگليسي بارکليز اذغان کرده بود که در دستکاري نرخ بهره بين بانکي دخالت داشته اما مي گويد اين کار را به دستور بانک  مرکزي  انگليس انجام داده است.

اين رسوايي به ظاهر در سطح اروپا گسترش يافته است. يکي از کارگزاران بورسي در لندن خاطر نشان کرده است اين رسوايي به سطح معاملات بانکي با دلار محدود نبوده بلکه به منطقه يورو نيز بسط يافته است. اين کارگزار اسامي تماسها و بانکهاي اروپايي را نيز افشا کرده است که در اين رسوايي دخالت داشته اند.

اين بانکها به کمک اين دستکاريها سودهاي کلاني به جيب خود زده اند و هيچ نظارتي بر عملکرد آنها نيست. همچنين روابط مشکوک بين دنياي مالي و سياستمداران به ويژه  در واشنگتن و لندن نيز بحث برانگيز شده است و افراد زيادي خواهان پايان اين روابط شده است.

برچسب ها: فرانسه ، رسوایی ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار