سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ها نشان می دهند؛

موارد ابتلا به کبد چرب در حال افزایش است

بررسی ها نشان می دهند که موارد ابتلا به کبد چرب در کشور به دلایلی نظیر افزایش بروز چاقی، مصرف بالای قند و چربی و همچنین نبود تحرک و فعالیت بدنی در حال افزایش است.

علی اکبرکاهری فوق تخصص گوارش و کبد،در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت:کبد چرب، رسوب چربی در کبد است که اگر در رابطه با مصرف  الکل باشد به آن کبد چرب الکلی و اگر در اثر تجمع چربی در سلول های کبدی باشد، به آن کبد چرب غیر الکلی می گویند.

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع و بروز کبد چرب در  جوامع مختلف تا حدود زیادی با هم متفاوت است، تصریح کرد:در جامعه ما نیز کبد چرب بیماری نسبتا شایعی است که به ویژه در افراد میانسال بروز می کند.

 کاهدی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که موارد ابتلا به کبد چرب در کشور به دلایلی نظیر افزایش بروز چاقی،‌مصرف بالای قند و چربی و همچنین نبود تحرک و فعالیت بدنی در حال افزایش است.

وی یاد آور شد: درواقع مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب و نداشتن  تحرک و فعالیت بدنی، نتیجه ای چاقی و اضافه وزن است که این موضوع به طور مستقیم میتواند موجب ابتلای فرد به کبد چرب شود.

کاهدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کبد چرب به طور مستقیم با وزن بدن و چاقی در ارتباط است، لذا با کاهش وزن در یک فاصله زمانی مناسب و برطرف کردن چاقی، می تواند تا حد زیادی از کبد چرب پیشگیری کرد و در مبتلایان به این بیماری از شدت بیماری کاست و به درمان آن کمک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کبد ، تغذیه ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.