سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف این ماده از بروز سرطان پوست جلوگیری می‌کند

اسید‌های چرب امگا3 به عنوان محافظتی برای پیشگیری از سرطان پوست است.

مرتضی صفو‌ی دانشیار‌ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مواد مغذی در برنامه غذایی افراد می‌توانند روند پیشرفت بیماری به خصوص سرطان را کاهش دهد.

وی گفت: امروزه یک سوم سرطان‌ها با رژیم غذایی در طول زمان ارتباط دارند عوامل غذایی در بروز انواع سرطان‌ها نقش دارند و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز می‌توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

 این متخصص تغذیه افزود: اسید‌های چرب امگا 3 ممکن است به عنوان یک عامل محافظتی ویژه برای پیشگیری از سرطان پوست مفید باشند چرا كه ملانوما‌ می تواند بر اثر کاروتنوئید‌ها و ایزوفلانوئید‌ها ایجاد شود.

صفوی اضافه  کرد: برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست توصیه می‌شود که از غذا‌های متنوع مصرف شود، خصوصا یک رژیم سرشار از سبزی، میوه و غلات سبوس دار می‌تواند مفید باشد.

 وی گفت: مصرف غذاهای نمک سود شده، دودی شده و مواد غذایی مواد نگهدارنده می‌تواند بروز سرطان را افزایش دهد و افرادی که رژیم پرچرب و سرشار از چربی اشباع و ترانس مصرف می‌کنند 5 برابر بیشتر از افراد با مصرف متعادل چربی دچار سرطان می‌شوند.

این متخصص تغذیه افزود: مواد  غذایی طبیعی ضد سرطان شامل میوه‌ها یا سبزی‌های سبز تیره، زرد، نارنجی، انگور قرمز، خانواده کلم، گوجه فرنگی، مرکبات، روغن‌های کانولا و زیتون سیر، حبوبات، غلات کامل و ماهی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، پوست ، مواد غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.