سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به زنان باردار؛

مراقب باشید در عید چاق نشوید

مصرف زیاد تنقلات در ایام عید باعث اضافه وزن شده و اشتها را نیز کم می‌کند بنابراین مادران باردار باید بیشتر از هر زمان دیگری در ایام عید مراقب وزن خود باشند.

دکتر پیام فرهبخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خانم‌های باردار در ایام نوروز باید بیشتر مراقب تغذیه خود باشند، زیرا اکثر خانم‌های باردار در این ایام دچار اضافه وزن می‌شوند و این موضوع برای سلامت مادر و نوزاد خطرناک است.

وی گفت: این تصور که خانم‌ها در هنگام بارداری باید به اندازه 2 نفر غذا بخورند، کاملا اشتباه است، چون جنین در دوران بارداری به غذای زیادی احتیاج ندارد.

فرهبخش افزود: در 6 ماه اول بارداری نیازی نیست که کالری بیشتری نسبت به کالری دریافتی روزانه دریافت شود، اما در 3 ماه آخر بارداری توصیه می‌شود که میزان کالری دریافتی مادر 300 تا 400واحد اضافه شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف زیاد تنقلات نوروزی باعث اضافه وزن شده و اشتهای مادر را کم می‌کند، پس توصیه می‌شود خانم‌های باردار کمتر از آجیل‌ها و شیرینی‌ها استفاده کنند. میوه‌ها را جایگزین آن‌ها کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این دوران مصرف شیر و لبنیات، سبزی‌های تازه و گوشت‌ها نباید فراموش شود، و چون عوارض بارداری با افزایش وزن در این دوران بیشتر می‌شود، پس توصیه می‌شود که خانم‌های باردار مراقب به تغذیه افزایش وزن خود باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارداری ، چاقی ، شیرینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.