سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ایام نوروز با این راه کارها‌ی جادویی نصف شوید

پر خوری‌ها در ایام نوروز باعث چاقی بیش از حد می‌شود که با دانستن نکاتی و راهکارهای جادویی می‌توان لاغری را برای خود به وجود آورد.

نیره احمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر می‌خواهید در ایام نوروز اندامی متناسب داشته باشید، می‌توانید با یک رژیم صحیح و اصولی این کار را ممکن سازید. 

وی افزود: مصرف شیرینی جات، شکلات، آب نبات، ژله و نوشابه را بایستی قطع کنید اما مصرف کم بیسکوییت سبوس دارد ممانعتی ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: چربی غذا‌ها را به شدت کم کنید، چرا که انرژی حاصله از چربی، دو برابر انرژی حاصله از کربوهیدرات و پروتئین است. 

وی در خصوص مصرف غذاهای طبیعی و سالم گفت: غذاهای طبیعی و سالم همچون میوه، سبزی، دانه‌ها، آجیل و گوشت کم چرب را مورد استفاده قرار دهید. 

وی گفت: نوشابه‌های گازدار حاوی حدود ۴۰ گرم قند هستند که باید از نوشیدن نوشابه‌ها جدا خودداری کرد. 

وی در خصوص پیاده روی و ورزش گفت: برای اینکه بتوانیم کمی از اضافه وزنمان را کاهش دهیم، بهتر است که روزانه حداقل ۱۵ دقیقه را به پیاده روی برای تناسب اندام اختصاص دهیم. 
وی در خاتمه گفت: با رعایت نکردن این نکات ساده فرد به چاقی دچار می‌شود و اکثر بیماری‌ها نیز در چاقی وجود دارد، پس چه خوب است که با تغذیه صحیح جلوی مادر تمام بیماری‌ها را بگیریم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، میوه ، انرژی ، نوشابه ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.