سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

سازمان آرامستان‌های قزوین جزو 5 سازمان برتر کشور است

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: آرامستان بهشت فاطمه (س) به عنوان یکی از زیباترین آرامستان‌های کشور و سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین جزو‌ پنج سازمان برتر کشور شناخته شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 جدا از ویژگی‌‌های ماهیتی قبرستان که غم‌آلود است دیگر از آن فضای عبوس، خشک و گرفته خبری نیست.

گسترش فضای سبز، تزیین و رنگ‌آمیزی محوطه و بهسازی بخش‌های مختلف آرامستان قزوین جلوه‌ای خاص و فضایی آرام را پدید آورده است.

این موارد و بسیاری موارد دیگر در کنار تکریم ارباب رجوع و ساماندهی امور کفن و دفن تنها گوشه‌هایی از این اقدامات است در این راستا و برای آشنایی بیشتر با این حوزه شهری با غلام‌رضا ابراهیمی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌‌خوانید.

آرامستان بهشت فاطمه (س) در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده است که در همان اوایل سال‌های پیروزی انقلاب زمین‌های مربوط به این آرامستان تفکیک شد، به طوری که حصارکشی شده و تعدادی حجره خصوصی نیز در آن ساخته شده است.

در آن سال‌ها تمایل مردم بود که اموات خود را در آرامستان‌های داخل شهر (امامزاده حسین (ع)، قبرستان صدر، قبرستان نوبیلی و بهشت حسینی) دفن می‌کردند تا اینکه آرامستان‌های بهشت فاطمه (س) در سال 64 رسماً افتتاح و دفن اموات در آن آغاز شد.

در سال 68 ساخت ساختمان غسالخانه در این آرامستان به اتمام رسید و غسالخانه و خدمات مربوط به امور متوفی از محل قبلی واقع در ضلع شرقی امامزاده حسین (ع) به این مکان انتقال یافت و با عنایت به تنظیم اساسنامه سازمان و تصویب آن از سوی وزارت کشور، نهایتاً در دی‌ماه سال 77 سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین تاسیس و با انتخاب اعضای شورا و هیئت مدیره و مدیر عامل کار سازمانی در این مجموعه آغاز شد.

 عملکرد چند ساله آن نشانگر فعالیت‌های کارکنان ساعی و پرتلاش سازمان بوده به طوریکه امروز آرامستان بهشت فاطمه (س) به عنوان یکی از زیباترین آرامستان‌های کشور و سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین جزو پنج سازمان برتر کشور شناخته شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
سلام.میخواستم بگم که شیر آب خیلی خیلی کم هست تو بهشت فاطمه که باید رسیدگی بشه و اینکه درمورد اطلاع رسانی اینترنتی اصلا خوب نیست اصلا کمکمون نکرده