سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتهایتان را با این ماده غذایی کور نکنید!

مواظب تغییر عادات غذایی نادرست در نوروز باشید، زیرا این تغییر عادت نادرست زمینه را برای بروز چاقی فراهم می‌کند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تغییر الگوی غذایی در نوروز ممکن است منجر به تغییر ذائقه در افراد گردد و زمینه عادات غذایی نادرست را در افراد ایجاد کند و فرد به شیرینی جات گرايش پیدا مي کنند که این مسئله پس از گذشت تعطیلات در فرد پایدار می‌ماند و زمینه یک عادت نادرست و در ‌‌نهایت چاقی و اضافه وزن را پدیدار می‌کند.  
 
وی افزود: در ایام نوروز مصرف آجیل و مغزدانه‌ها که در هرم راهنمایی غذایی در گروه گوشت قرار دارند، افزایش می یابد و مغز دانه‌ها منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع، پروتئین و ریزمغزی‌ها هستند.  
 
وی خاطرنشان کرد: آجیل از منابع خوب ویتامین‌های گروه B، E هستند که حاوی مقادیر مناسبی از آهن نیز است.  
 
وی اذعان داشت: آجیل یا مغز دانه‌ها اگرچه خواص مفیدی دارند و جزء خوراکی‌های سالم هستند، ولی هر ماده غذایی مفیدی نیز اگر خارج از تعادل مصرف شود، اثرات سوء به دنبال دارند که مصرف زیاد آجیل باعث چاقی شده و جلوی اشتهای فرد را نیز می‌گیرد.  
 
وی در خصوص اینکه مصرف زیاد آجیل به ویژه در کودکان که در سنین رشد قرار دارند، گفت: بسیار پراهمیت است، لذا سعی کنید تنقلات و آجیل را در مقادیر کم و بعد غذا به کودکان بدهید تا در اشتهای آن‌ها برای وعده اصلی مشکل ایجاد نکند.  
 
وی در خاتمه گفت: بهتر است نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمامی سال عادت به مصرف مرتب هفته‌ای ۳_۲ مرتبه از انواع مغز دانه‌ها را فراهم کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نوروز ، مغز ، غذایی ، عادات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.