سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف بزرگ وزارت بهداشت در سال 92:

حمایت از تولید کنندگان داخلی و تامین کلیه‌ی داروهای مورد نیاز بیماران

دكتر ديناروند از اختصاص 2400 ميليارد تومان براي حمايت از بيماران خاص و كاهش هزينه هاي دارويي خبر داد كه از امسال اجرايي مي شود.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به پرسش اولویت‌های این سازمان در سال 93 گفت: اولویت دائمی در سالهای پیش رو امنیت درمان و دارو و تامین غذا است.
 
وی در این رابطه افزود: هم از نظر کیفیت سلامت و تضمین  ایمنی و هم از نظر دسترس بودن و قابلیت تامین آن توسط مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد  مقاومتی یک بند به این موضوع اختصاص داده‌اند و همچنین در فرمایشاتشان نیز كه در هفته گذشته با مسئولین داشته‌اند مفصل شرح داده‌اند و فکر می کنم خیلی روشن است که این کار در سال 93 انجام خواهد گرفت.
 
وی در پاسخ به پرسش داشتن برنامه ی خاص نسبت به دسترسی بهتر مردم به داروها و تقویت و بیمه‌ی دارو ها گفت: همین الان که من در حال صحبت با شما هستم از جلسه ای که برای سال 93 برگزار گردید  برمي گردم و تفاهم نامه ای با بیمه‌ها خواهیم داشت که بحث ادامه حمایت دولت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن در سال 93 ادامه پیدا کرده و خوشبختانه اعتبار مناسب پیش بینی شده است.
 
دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوال اولویت  این سازمان در سال 93 گفت: اولویت دائمی در سالهای پیش رو امنیت درمان و دارو و غذا است.

دکتر دیناروند در پاسخ  به میزان مبلغ پیش بینی شده گفت:  همانطور که قبلا عرض کردم حدود 2400 میلیارد تومان برای حمایت از بیماران حمایت مالی و کاهش هزینه های دارویی آنها پیش بینی شده که انشاء ا.. از طریق آنها هم نامه با بیمه‌ها و همینطور جایی که نیاز به پرداخت یارانه مستقیم است اقدام می شود، و این گام اول است.
 
وی افزود: گام اول گام جدی است که حمایت مالی صورت بگیرد، تامین و تدارک نیز به خوبی انجام شده است. سال گذشته  همین موقع صدها قلم کمبود دارو داشتیم و حتی برخي داروها را معمولا نداشتیم اما امسال وضعیت بسیار خوب است و ذخیره استراتژیک به اندازه‌ی کافی در کشور وجود دارد و تولید کنندگان ما چرخ تولیدشان می چرخد.
 
وی افزود: داروهایی را که باید وارد می‌شده برای بیماران مزمن و صعب‌العلاج و بیماران خاص عمل شده و انشاء ا... سال آینده سیاست حمایت بیماران که تامین و تدارکات سیاست حمایت از صنعت و تولید هم با جدیت پیگیری می شود.

دکتر دیناروند در پاسخ به اين سوال كه داشتن برنامه خاصی برای بالا بردن توان تولید داخل داريد گفت: بله هم دولت سیاست های  روان سازی کار تولید را در دستور کار داشته و ابلاغیه‌هایی را هم داشته به طور کلی برای صنعت و تولید و هم وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ریزی کرده است.
 
وی افزود: ما شورای توسعه‌ی فناوری سلامت را به ریاست وزیر محترم بهداشت تشکیل دادیم و تقریبا هر دو هفته یکبار جلسه دارد و سیاست‌های حمایتی از تولید داخل را به تفکیک در داروهای بیوتکنولوژی، مواد اولیه دارویی، تجهزات و ملزومات پزشکی، داروهایی که نیاز به فن آوری خاص دارند، واکسن، پلاسما در مورد همه اینها سیاست گذاری صورت گرفته است.
 
وی افزود: این سیاست گذاری‌ها ریل حرکت صنعت را فراهم کرده است و انشاء... در دوره چهار ساله این دولت، ما برخی فرآورده‌های مهمی که هنوز وارداتی هستند مثل فاکتورهای خونی و پلاسمایی ، برخی از واکسن‌هایی که هنوز وارداتی هستند، داروهای مهم بیماران خاص و صعب‌العلاج را انشاء ا... حتما تولید داخلش در بازار خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بهداشت ، دارو ، حمایت ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.