سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سينما در هفته‌اي كه گذشت؛

بليت سينما در سال جديد افزايش پيدا نمي‌كند/ ماجرای ادامه‌دار "لاله"/ اعتراض "مجیدی" به رفتارهای اسلام‌هراسانه غرب

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش از افزایش پیدا نکردن قیمت بلیت سینماها در سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛  در اين هفته سينما با رويدادهاي مختلفي همراه بود.
 
بنا بر اين گزارش در مهمترين رويداد اين هفته سينما، مجيد مجيدي  کارگردان سینمای ایران که در پنل حقوق بشر در دفتر ژنو سازمان ملل پنج‌شنبه 22 اسفند مصادف با 13 مارچ درباره ماهیت اسلام‌هراسی در جهان به واسطه سیاست‌های غرب و برخی کشورهای عربی سخن گفت و طی سخنانی به رفتارهای اسلام هراسانه غرب اعتراض کرد و گفت: من معتقدم اگر واقعیت اسلام به مردم جهان عرضه شود همه تشنگان عدالت و مهربانی عاشقانه به سویش خواهند شتافت.

 

اسی نیک‌نژاد که مدتی است از ایران به آمریکا رفته است، می‌گوید هرچه با مدیران مرکز گسترش تماس می‌گیرد، کسی جوابش را نمی‌دهد. او همچنین «لاله» را فیلمی در حوزه جنگ نرم و دیپلماسی عمومی توصیف می‌کند که کسی مانند «محمد جواد ظریف» یا «علی جنتی» می‌تواند اهمیت آن را درک کند. 



همچنين مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به گفت‌وگوی اسی‌نیک‌نژاد درباره پروژه تعلیق‌ شده‌ی «لاله» گفت: از روز اول حرف ما یکی بوده و الان هم از شکایت ایشان به مراجع صالح قضایی به شدت استقبال می‌کنیم. 

نشست خبری مدیر عامل و رییس هیات مدیره خانه سینما برگزار شد. 

پس از دو سال و نیم انتظار، با ساخت پروژه ملی سینمایی «کوروش کبیر» موافقت شد. علي معلم تهيه كنندگي اين پروژه را به عهده دارد و توسط  مسعود جعفری جوزانی کارگردانی خواهد شد.

اولین آیین سواکاری هنرمندان ایران به همت تعاونی «هنرمندان پارس» جمعه شب در مجموعه سوارکاری «دشت بهشت» کرج برگزار شد و در پایان 8 نفر از هنرمندان شامل مارال خلیلی، امید زندگانی، لیدا عباسی و بهناز توکلی از بازیگران، میلاد نیک آبادی کارگردان تئاتر، مسعود زنوزی راد هنرپیشه تئاتر و مرتضی مبکی موزیسین را در شیوه سوارکاری قابل تقدیر عنوان کرد. 

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در  آخرین جلسه شورای صنفی نمایش از افزایش پیدا نکردن قیمت بلیت سینماها در سال 93 و نیز مشخص شدن کف فروش سرگروه‌های سینمایی خبر داد. فرجي همچنین با بیان اینکه کف فروش سرگروه‌های سینمایی در جلسه شورا مشخص شد،خاطرنشان کرد: کف فروش فیلم‌های نوروز 93 ازتاریخ 28 اسفندماه محاسبه می‌شود.

در ديگر رويداد اين هقته سينما، حجت‌الله ایوبی به‌عنوان مدیرعامل بنیاد شمس تبریزی و مولانا پیامی را برای تبریک نوروز منتشر کرد.

همچنين محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما در پیام نوروزی خود به سینماگران تاکید کرد: سینمای ایران برای بهتر شدن بیش از آنکه به حمایت مالی دولت نیازمند باشد، به درک شدن و نیز به یک فضای آرام و منطقی احتیاج دارد.  

انتهای پیام/ رس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.