سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اين گياهان دارويي را با داروهاي شيميايي مصرف نكنيد

برخی از گیاهان دارویی می توانند در صورت مصرف با داروهای شیمیایی به شدت به سلامت فرد آسیب برساند بنابراين افراد باید برای مصرف آنها با پزشک مشورت نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مصرف گیاهان دارویی همزمان با مصرف داروهای شیمیایی می تواند خطرات جبران ناپذیری برای سلامت افراد ایجاد نماید.
 
گفتنی است، براساس تحقیقات صورت گرفته اکثر افراد از گیاهان دارویی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند و آگاهی چندانی از اثر آنها بر روی داروهای شیمیایی مصرفی خود ندارند.
 
بررسی‌ها نشان می دهند، علاوه بر گیاهان دارویی برخی از ادویه‌ها و میوه‌ها نیز می توانند تاثیر داروهای شیمیایی را کم اثر و یا باعث تغییر خواص درمانی آنها شوند.
 
پژوهشگران مصرف گیاهان دارویی مانند، گیاه گل مینا، زنجبیل، سیر، سنبل الطیب و میوه گریپ فروت را همزمان با مصرف داروهای شیمیایی به شدت ممنوع اعلام کرده اند.
 
این نوع گیاهان دارویی به ویژه در داروهای شیمیایی که در درمان بیماری‌هایی مانند فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، داروهای روانپزشکی، داروهای پیشگیری از بارداری به کار می روند می‌توانند تاثیر گذار باشند.
 
پزشکان به افراد توصیه می‌کنند برای مصرف هر نوع گیاه دارویی و حتی سبزیجات و میوه‌ها در هنگام مصرف داروهای شیمیایی با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گیاه ، دارو ، دنیا ، شیمیایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.