سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز:

"ایتالیا"یی‌ها به مواد غذایی تاریخ گذشته روی آوردند

60 درصد از مردم ایتالیا به علت ناتوانی مالی در تهیه مواد غذایی تازه، مجبور به تهیه و مصرف مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بحران اقتصادی بر سر سفره غذای شهروندان ایتالیایی رسیده است.

در همین زمینه و بر اساس اعلام نتایج یک نظرسنجی منتشر شده بر روی پایگاه اینترنتی سازمان خواربار و کشاورزی این کشور درباره تاثیرهای ناشی از بحران اقتصادی بر مصرف خانوارهای ایتالیایی‌، در سال اخیر، از هر 10 شهروند ایتالیایی، شش شهروند،‌ یعنی 59 درصد از مردم این کشور،‌ عذاهای تاریخ مصرف گذشته استفاده کرده‌اند.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرد 34 درصد از شهروندان ایتالیایی غذاهایی را برای خود تهیه کرده‌اند که به مدت یک هفته از تاریخ مصرف آنها گذشته است.

15 درصد از مردم غذاهایی با گذشت بیش از یک ماه از تاریخ مصرف آنها و هشت درصد نیز غذاهایی با گذشت بیش از یک ماه از تاریخ مصرف آنها، برای خود تهیه و مصرف کرده‌اند.

دو درصد از شهروندان ایتالیایی حتی بدون توجه به تاریخ مصرف مواد غذایی،‌ آنها را تهیه و مصرف کرده‌اند.
بر همین اساس،‌ سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا در یادداشتی اعلام کرده است، شرایط کنونی حاکی از یک تمایل نگران کننده‌ای در میان مردم ایتالیا است که نشان‌دهنده تاثیرهای منفی بحران اقتصادی بر کیفیت تغذیه شهروندان ایتالیایی بوده و این شهروندان مجبور به کاهش هزینه‌ها، کاهش مصرف مواد غذایی مناسب رژیم غذایی و تمایل به خریداری کردن محصولاتی با قیمت پایین‌تر هستند که این محصولات لزوما تایید کننده کیفیت مورد نظر و مطلوب نیستند.

در سال 2013 میلادی،‌ خریداری کردن میوه و سبزی در ایتالیا به کم‌ترین میزان خود طی سال‌های گذشته رسید.

علاوه بر این، موسسه ملی آمار ایتالیا )ایستات) در گزارشی اعلام کرده است، 16.8 درصد از شهروندان ایتالیایی توانایی تهیه یک وعده غذایی در برگیرنده مواد پروتئینی مناسب در هر دو روز یک بار نیز نیستند.

لازم به ذکر است میزان خرید محصولات غذایی شهروندان ایتالیایی‌ در مجموع،‌ 3.9 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.