سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرخاشگری نتیجه‌ رفتار ناصحیح والدین با کودکان

یک روانشناس کودک، پرخاشگری کودکان و پیامدهای ناشی از آن را عدم رسیدگی صحیح والدین به ترتیب مناسب و نبود محیطی خوب در مدارس دانست.

دولت‌آبادی روانشناس کودکان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پرخاشگری کودکان در خانواده و عواقب آن در جامعه گفت: گروهی پرخاشگری را رفتاری می‌دانند که به دیگران آسیب می‌رساند یا بالقوه می‌تواند آسیب برساند، کودکان در 12 ماهگی وقتی باهم هستند شروع به رفتار پرخاشگرانه‌ می‌کنند بعضی رفتار پرخاشگرانه آنان غالبا به خاطر اسبا‌ب‌بازی و متعلقات دیگران است و در ارتباط با هم سالان ابراز می‌شود، کودکان گاهی اوقات به والدین و کودکان بزرگتر حمله‌ور می‌شوند ولی اینگونه پرخاشگری در مقایسه با پرخاشگری با همسالان نسبتا نادر است.
 
وی افزود: کودکان همچنان که به سالهای پیش از مدرسه و مدرسه نزدیک می‌شوند کمتر دست به عمل پرخاشگرانه می‌زنند و در نوع پرخاشگری آنان هم تغییراتی ایجاد می‌شود، یعنی وقتی که پرخاشگری ابراز می‌شود کودکان برای به دست آوردن اهداف خود از رفتارهای خصمانه لفظی و بدنی استفاده کنند.
 
این روانشناس در ادامه گفت: بیشتر این ناهنجاری‌ها و رفتارهای نامناسب که اغلب از همان سنین کودکی در افراد بروز می‌کند، می‌تواند ناشی از پیامدهای جدایی پدر و مادر و به دنیا آمدن فرزند جدید و دیدن فیلم‌ها و سریال‌های نامناسب که امروزه مخاطبان زیادی به خود جذب کرده باشد ظاهر شود.
 
وی در رابطه با راهکارهای این پیامد افزود: راه کنترل و مقابله با این روند که فقط در دوران خاصی از کودکی و نوجوانی است، کسب اطلاعات و آموزش از نحوه برخورد صحیح و متقاطع از جانب والدین با کودکان و ارائه راهکارهای مناسب در جهت حفظ خونسردی کودکان در زمان پرخاشگری است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، والدین ، پرخاشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.