سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحولات اوکراین؛

فرمانده نيروی دريایی اوکراين آزاد شد/ لاوروف: کريمه اين هفته به روسيه ملحق می‌شود/ اوباما مداخله نظامی در اوکراين را رد کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اقدامات رسمی برای الحاق کریمه به روسیه همین هفته صورت خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد مقامات شبه جزیره کریمه فرمانده نیروی دریایی اوکراین را آزاد کردند.

همچنین
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته است: اقدامات رسمی برای الحاق کریمه به روسیه همین هفته صورت خواهد گرفت.

وی گفت: "ما اکنون گام‌های عملی را بر اساس توافقنامه بین روسیه، کریمه و سیواستپول درباره پیوستن دو منطقه جدید به فدراسیون روسیه آغاز کرده‌ایم." 

لاوروف اظهار داشت: همچنین ما با استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک از حقوق شهروندان‌مان در خارج از روسیه دفاع می‌کنیم.

گفتنی است؛ لاوروف این سخنان را در مراسم افتتاحیه نشست نمایندگان وزارت خارجه روسیه در مناطق مختلف این کشور بیان کرد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز اوباما در مصاحبه با شبکه ان بی سی اظهار داشت: «ما قصد نداریم درگیر اقدام نظامی در اوکراین شویم.»

وی که تحریم هایی را علیه 11 مقام روسی و اوکراینی اعمال کرده است تصریح کرد: آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک برای فشار بر روسیه با هدف کاهش کنترل این کشور بر منطقه کریمه در جنوب اوکراین ادامه خواهد داد.

اوباما گفت: «راه بهتری وجود دارد اما من فکر می‌کنم حتی اوکراینی‌ها نیز اذعان دارند که درگیری نظامی ما با روسیه اقدامی مناسب نخواهد بود و به سود اوکراین نیست.»

در همین حال سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد آمریکا آماده اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه روسیه برسر « تجاوز » و « اقدامات تحریک آمیز » در اوکراین است.

انتهای پیام / 
سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.