سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"استعمال دخانیات" کارایی مغز را تا نصف کاهش می دهد

برطبق برخی از بررسی ها، استعمال دخانیات به ویژه در صورتی که بیش از اندازه و مداوم باشد، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف نیز کاهش دهد.

محمدعلی معظمی مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عادات غذایی و رفتاری به طور مستقیم بر روی مغز انسان تاثیر می گذارند و حتی ممکن است موجب بروز عوارض و آسیب های مغزی نیز شوند.

وی با بیان اینکه برخی از عادات نامطلوب در زندگی موجب کاهش کارایی مغز شده است، تصریح کرد: یکی از عادات نامناسبی که تاثیر منفی بر روی مغز می گذارد، صبحانه نخوردن است که متاسفانه این موضوع بسیار شایع بوده و تا حد زیادی نگران کننده است.

معظمی افزود: البته پرخوری و مصرف بیش از اندازه مواد قندی نیز موجب کاهش کارایی مغز می شود.

وی با اشاره به تاثیرات مضر سیگار بر روی سیستم مغزی و عصبی، تاکید کرد: بر طبق برخی از بررسی ها، استعمال دخانیات به ویژه در صورتی که بیش از اندازه و مداوم باشد، ممکن است کارایی مغز را تا حدود نصف نیز کاهش دهد.

معظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق، کار کشیدن از مغز به هنگام بیماری، کاهش تفکرات مثبت، مشکلات و اختلالات مربوط به خواب به ویژه کمبود خواب و "استنشاق هوای آلوده" نیز می تواند بر روی مغز اثر منفی گذاشته و موجب کاهش کارایی مغز شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دخانیات ، مغز ، مواد قندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.