سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه گستاخانه و ضدایرانی 395 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به اوباما:

تمامی تاسیسات هسته‌ای ایران که ظرفیت تولید سلاح را دارند، باید برچیده شوند/ شرایط نامحدودی برای مصاحبه دانشمندان ایرانی بوجود آید

درراستای کارشکنی در روند مذاکرات، 395 نفر از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواهان شفافیت وی درباره برنامه هسته‌ای ایران شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آلگماینه، در بخشی از این نامه ادعا شده است که توافقنامه اتمی دائم با ایران باید معیارهایی دقیق و شفاف را داشته باشد تا ایران نتواند به توانایی تولید سلاح هسته‌ای برسد.

در بخش دیگری از این نامه ادعا شده است:جمهوری اسلامی باید به طور کامل به توافقنامه های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کند و پروتکل الحاقی با تصویب و تکمیل کند، پاسخگوی سوالات آژانس باشد و معیارهایی شفاف را بنا به درخواست مدیر کل آن ایجاد کند.همچنین باید معیارهایی نظارتی و تایید کننده ایجاد شود تا تضمین کند که ایران از تمامی مفاد این توافقنامه تبعیت می کند.

در این نامه که "اریک کانتور" رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آن را ارائه کرده،  ادعا شده است:این معیارها باید شرایطی را فراهم آورد که زمینه دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به اماکن و تاسیسات هسته ای ایران فراهم آورد و از طرف دیگر شرایط نامحدودی برای مصاحبه دانشمندان ایرانی بوجود آورد.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در این نامه مدعی شده‌اند که معاهده نهایی اتمی با ایران باید برچیده شدن تمامی تاسیسات اتمی ایران که ظرفیت تولید سلاح را به همراه داشته باشند، موجب شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.