نمایندگان مجلس دومای روسیه در پاسخ به تحریم تعدادی از مسؤولان روسی از سوی آمریکا در بیانیه‌ای خواستار آن شدند که ایالات متحده نام آنها را نیز وارد لیست تحریمها کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم" ، نمایندگان مجلس دومای روسیه امروز سه‌شنبه درپاسخ به تحریمهای ایالات متحده علیه تعدادی از مسؤولان روس ،  پیش‌نویس بیانیه‌ای را تصویب نمودند  و خواستار آن شدند که ایالات متحده آنها را نیز تحریم نماید.

"اولگا باتالینا" نماینده حزب "روسیه متحد" در مجلس دومای روسیه گفت : ایالات متحده از سیاست‌های دوگانه پیروی می‌کند تا حدی که میان سیاه و سفید ومیان ملی‌گرایان و فاشیست‌ها را تشخیص نمی‌دهد. وی گفت : روسیه برسر ملت‌ها و کشورهای  دوست  معامله نمی‌کند و اوباما باید این مسأله را بفهمد. آنها پس از این بیانیه می‌توانند نام تمامی نمایندگان مجلس دوما را نیز در لیست تحریمها قرار دهند.

وی گفت :ایالات متحده دغدغه اوکراین را ندارد و توجهی به اقدامات فاشیست‌ها که نقض قوانین کرده و مردم را می‌کشند و به وسیله آن به قدرت در اوکراین رسیدند ندارد و تحریمی هم علیه آنان نه تنها اعمال نمی‌کند ، بلکه از آنان نیز استقبال می‌نماید.

این نماینده مجلس دومای روسیه گفت : ایالات متحده توجه به این مسإله ندارد که روسیه از حق خود دارد دفاع می‌نماید و این همان چیزی است که خشم آنها را برانگیخته و باعث شده از ما انتقام بگیرند.

خبرگزاری "ایتارتاس" روسیه از قول یک منبع خبری در مجلس دومای روسیه نقل کرده است که گفته : نمایندگان روسی در پیش نویس این بیانیه اعلام کرده‌اند : رئیس جمهور آمریکا با قانون خود حقوق شهروندان روسیه را محدود نموده و این اقدامات تبعیض آمیز را وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصویب نموده اند.

همچنانکه در پیش‌نویس این بیانیه آمده است : تصمیم اوباما و مسؤولان اروپایی مرتبط با موضعی است که آنها آن را  از جانب روسیه غیر قانونی می‌نامند .

این بیانیه می‌افزاید : عدم پذیرش اراده ملت تعجب برانگیز است ؛ چرا که ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیوسته اعلام می‌کنند که به دموکراسی پایبند هستند و از حق ملتها در تعیین سرنوشتشان بطور مستقل حمایت می‌نمایند.

همچنین نویسندگان این بیانیه‌ به اوباما و مسؤولان اروپایی پیشنهاد داده‌اند که نام تمامی نمایندگان مجلس دومای روسیه که به این بیانیه رأی دادند را در لیست شهروندان روس ، که شامل تحریمهای اروپا و آمریکا شدند اضافه نماید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار