سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"چروک شدن پوستتان" را با این روش‌ها به تعویق بیندازید

درمانگران طب سنتی، حمام کردن با عصاره گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو را یک بار در هفته و به مدت سی دقیقه توصیه می‌کنند.

دکتر مریم ملکی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی‌ترین شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است در صورتیکه خانم‌های جوان از سنین ۲۵-۲۶ سالگی، ماساژ صورت را به شیوهٔ صحیح مداوم داشته باشند، می‌توانند از بروز چین و چروک جلوگیری کنند.

وی افزود: درمانگران شیوهٔ طبیعی درمان در مکتب چین‌، بخور درمانی را بهترین شیوه برای آبرسانی و تقویت سلول‌های پوستی می‌شناسند در این شیوه احتیاجی به اضافه کردن هیچ گیاه دارویی و ماده طبیعی وجود ندارد. 

دکتر ملکی تصریح کرد: بخار آب به تنهایی برای افزایش میزان رطوبت، درمان چروک‌های سطحی و ایجاد لطافت پوست موثر است در این حالت تنها کافی است هفته‌ای دو تا سه بار از بخار آب آبرسانی، سطح پوست و پاکسازی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست اقدام کرد. 

 وی خاطر نشان کرد: آبرسانی و تغذیه مناسب سلول‌های پوست به مرور زمان موجب افزایش مقاومت این سلول ها در مقابل پیری زودرس‌ پوست می‌شود. 


انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، بخور ، چروک ، سلول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.