سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه هیجانات "چهارشنبه آخر سال" تخریب کننده است

برخی از رفتار‌ها در مراسم چهارشنبه آخر سال رفتارهای خود تخریبی و دیگر تخریبی است.

امیر مسعود رستمی روانشناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه در مراسم چهارشنبه آخر سال تخلیه هیجانات و شادی گروهی افراد صورت می‌گیرد اما برخی از این رفتار‌ها، رفتارهای خود تخریبی و دیگر تخریبی است زیرا در ازای شادی خود و دیگران رفتارهای خود تخریبی انجام می‌گیرد این رفتار‌ها منجر به مشکلات و صدمات جسمانی و روانی می‌گردد. از جمله این صدمات جسمانی می‌توان به نابینایی، ناشنوایی، سوختگی شدید، قطع عضو و حتی فوت افراد اشاره کرد. 

وی افزود: یکی دیگر از این صدمات ناشی از رفتارهای آزار دهنده که باعث مشکلات روانی می‌شود بروز رفتارهای پرخاشگرانه و دیگری تقویت شدن رفتارهای پرخاشگرانه است و این گونه رفتار‌ها در کشورما خصوصا در زمان مراسم چهارشنبه آخر سال شایع شده است که از جمله آن می‌توان به استفاده از ترقه، نارنجک و... اشاره نمود که باعث صدمه زدن به خود فرد و دیگران می‌شود. 

این روانشناس در پایان اظهار داشت: افراد به جای اینکه با آزاد و اذیت خود و دیگران تخلیه هیجانی منفی داشته باشند، با تخلیه هیجانی مثبت و شادی و نشاط در کنار یک دیگر، همدلی و انجام را در محیط خانواده و جامعه پررنگ‌تر و بیشتر نمایند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.