سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود جو بایدن به لهستان برای رایزنی درباره اوضاع اوکراین

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه برای رایزنی درباره اوضاع اوکراین وارد ورشو پایتخت لهستان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، به موجب بیانیه کاخ سفید، وی قرار است در این سفر با دونالد تاسک نخست وزیر و برونیسلاو کوموروسکی رئیس جمهور لهستان دیدار و درباره حوادث اوکراین و سایر موضوعات منطقه ای گفتگو کند.

جو بایدن عصر امروز با توماس هندریک ایلوز رئیس جمهور استونی که وی نیز در سفر به لهستان به سر می برد گفتگو خواهد کرد. معاون رئیس جمهور آمریکا سپس به ویلنیوس خواهد رفت و روز چهارشنبه به رایزنی های خود با دالیا گریبوسکایت رئیس جمهور لیتوانی و آندریس برزینس رئیس جمهور لتونی ادامه خواهد داد.

الگیرداس بوتکویسیوس نخست وزیر لیتوانی به رادیوی این کشور گفت: سفر دوره ای معاون رئیس جمهور آمریکا پیامی روشن برای تمامی کسانی است که خواهان بی ثبات کردن منطقه اند و نشانه ای دال بر این مسئله است که متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو و در صدر آن ها آمریکا به تعهدات دفاعی جمعی خود پایبندند. 

لهستان و کشورهای حوزه بالتیک که نسبت به عملیات روسیه بر ضد اوکراین به شدت نگرانند نسبت به امنیت خود در دراز مدت نیز نگرانند و خواهان عملکرد قاطعانه کشورهای غربی در قبال مسکو هستند.

آمریکا برای اطمینان بخشیدن به این کشورها دوازده فرونده جنگنده اف 16 ، خواپیماهای باری و 300 سرباز به لهستان اعزام کرده است. آمریکا همچنین شش فروند هواپیمای اف 15 برای تقویت نظارت بر حریم هوایی حوزه بالتیک به لیتوانی فرستاده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است امروز سه شنبه در مقابل مجلس علیا و سفلای روسیه درباره کریمه سخنرانی کند. در حالی که دو روز از رای مثبت مردم این شبه جزیره به پیوستن به روسیه می گذرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.