رئیس جمهور آمریکا گروهی تشکیل داده است که تمام وقت خود را به تدارک تدابیری علیه روسیه اختصاص داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار،دولت باراک اوباما، ریئس جمهور آمریکا گروهی تشکیل داده است که تمام وقت خود را به تدارک تدابیری علیه روسیه اختصاص داده است. 

این گروه معتقد است آمریکا می تواند « خسارت سنگینی به اقتصاد روسیه » وارد کند. 

اوباما در حالی مصمم به اقدام علیه روسیه است که اعضای تندروی دولت به وی درباره اقدامی فوری و سختگیرانه مشاوره می دهند. اوباما و جو بایدن، معاون وی تلاش کرده اند حمایت کشورهای دیگر جهان را برای مسدود کردن دارایی روسیه یا قطع روابط تجاری با این کشور جلب کنند. 

دیگر مقامات دولت آمریکا، بویژه مسئولان سیاست های اقتصادی هشدار داده اند این اقدام ممکن است موجب دور شدن آن دسته از متحدان آمریکا شود که با اقدامات علیه روسیه زیان می بینند، و ممکن است طیفی از اقدامات تلافی جویانه را در پی داشته باشد. 

 ظاهراً کشورهای اتحادیه اروپا بر سر این موضوع اختلاف دارند و به دو دسته تقسیم شده اند. 

برای مثال دیوید کامرون، نخست وزیر  انگلیس اعلام کرده است اهمیتی نمی دهد تحریم ها علیه روسیه چه خسارتی برای شهر لندن که کانون مالی به شمار می رود، به دنبال خواهد داشت و تا زمانی که بتواند تحریم ها علیه روسیه را ادامه خواهد داد. از سوی دیگر، آلمان تصریح کرده است این کشور و بخش عمده کشورهای مرکز اروپا در زمینه انرژی به روسیه وابسته اند و نمی خواهند تنها به خاطر کمبود انرژی ناشی از لجباری با روسیه کل اقتصادشان فلج شود. 

از سوی دیگر نیز سناي آمريکا با تصويب مصوبه ای به روسيه و اقداماتش در اوکراين کارت زرد داد و خواستار تحريم روسيه شد. 

 تنشها بين روسيه و آمريکا درباره ماجراي اوکراين در حال افزايش است و به نقطه جوش خود رسيده است. سناي آمريکا از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا خواسته است تا تحريم‌هاي اقتصادي تنبيهي عليه روسيه اقدام کند. سناي آمريکا حمايت خود را از دولت اوکراين اعلام کرده است. متن مصوبه سناي آمريکا در اين خصوص بسيار شديداللحن است. اين مصوبه که با اتفاق آراء به تصويب رسيد و الزام آور نيست، از اوباما خواسته است عضويت روسيه را در گروه هشت ، به حال تعليق دربياورد. در اين مصوبه سناي آمريکا از فدراسيون جهاني فوتبال، فيفا خواسته شده است درباره اعطاي ميزباني رقابتهاي جام جهاني 2018 به روسيه تجديدنظر کند. برخي از اعضاي سناي آمريکا، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه را مايه دردسر و تهديد توصيف کرده اند. از زمان استقرار نيروهاي نظامي روسيه در منطقه کريمه اوکراين، آمريکا و متحدان غربي اش با روسيه دچار اختلاف جدي شده اند. پس از اعلام تصميم برگزاري همه پرسي درباره آينده کريمه، تنشها شدت پيدا کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار