سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روش "ترک سیگار" برای هر فرد متفاوت است

راه‌هاي زيادي براي ترک سيگار وجود دارد اما براي هر فرد، يک روش مناسب توصيه مي‌شود.

حميدرضا بهرامي معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سيگارکشيدن نه تنها سلامتي خود فرد را به چالش مي‌کشاند، بلکه دود آن تجاوزي آشکار به حقوق ديگران بويژه کودکان و زنان باردار است و به آنها آسيب بيشتري مي‌رساند. هر چه تعداد و مدت سيگار کشيدن بيشتر شود، عوارض آن شديدتر است.

وی با بیان اینکه مصرف هر نوع دخانيات براي سلامتي ضرر دارد اما بيشترين آسيب به قلب و ريه وارد مي‌شود افزود: راه‌هاي زيادي براي ترک سيگار وجود دارد اما براي هر فرد، يک روش مناسب توصيه مي‌شود، براي ترک، بايد در تصميم خود محکم و قاطع بود و در يک روز معين سيگار را ترک کرد براي اغلب افراد اين موفق‌ترين روش بوده و روش ديگر ترک تدريجي است.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم‌پزشکي مشهد تصریح کرد: که ابتدا ميزان مصرف روزانه سيگار کم شود، مکان هميشگي سيگار کشيدن تغيير يابد و زمان سيگار کشيدن هر روز يک ساعت به تأخير بيفتد. در ادامه وقتي سيگار به نيمه رسيد، خاموش شود و در نهايت سيگار بطور کامل کنار گذاشته شود.

بهرامی عنوان کرد: "مواد مخدر" و محرک هرچند ممکن است در اوايل مصرف بهبودي موقت و گذرا را ايجاد کند اما به فاصله مدتي بسيارکوتاه، بيماري و" افسردگي" و اضطراب اوليه شدت مي‌يابد.

بر اساس مطالعات انجام شده، ريشه اعتياد در بسياري موارد، مسائل رواني است و از آنجاکه افراد بطور معمول براي درمان "مشکلات رواني "خود مراجعه نمي‌کنند، بتدريج بصورت خوددرماني و تفنني به مصرف موادمخدر ادامه مي‌دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.