سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطرات پیش رو در نوروز 93

تماشای فیلم سریال‌های نوروزی و سپری کردن اوقات فراغت در پای تلویزیون، یکی از عادات همیشگی ما در تعطیلات است که مطالعات اخیر نشان می‌دهند تماشای بیش از 2 ساعت تلویزیون علاوه بر ایجاد آسیب‌های چشمی، باعث تغییر جسم ما نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ تماشای تلویزیون موجب تغییر حالت چشم‌ها و تغییر در اندام بدنی می‌شود و مطالعات اخیر نشان داده‌اند تجمع چربی در بدن افرادی که بیش از حد به تماشای تلویزیون و یا بازی با رایانه می‌پردازند، بیشتر است.

گفتنی است، افزایش وزن و "کم شدن قدرت هوش" و حافظه و کند شدن یادگیری بعد از تعطیلات بسیار زیاد است، از این رو توصیه می‌شود تا افراد در سپری کردن وقتشان در کنار تلویزیون فرصتی را به ورزش کردن و انجام فعالیت‌های بدنی اختصاص دهند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند تماشای تلویزیون و بلند کردن صدای آن قدرت تکلم و یادگیری حروف را در کودکان به تاخیر می‌اندازد و خانواده‌هایی که صاحب فرزند کوچک هستند، باید به جای تماشای تلویزیون، وقت خود را صرف رسیدگی و یادگیری لغات به کودکان خود کنند و توانایی‌ها و استعداد‌های آن‌ها را پرورش دهند مطالعات نشان می‌دهند تماشای تلویزیون بیش از حد منجر به کم رنگ شدن استعداد‌ها و توانایی‌ها می‌شود و توانایی‌های افراد را از بین می‌برند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.