سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

کاشت سماق در اراضی ملی گامی اساسی در اقتصادی کردن طرحهای منابع طبیعی

کاشت سماق در اراضی ملی استان زنجان گامی اساسی و مثبت در اقتصادی کردن طرحهای منابع طبیعی استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مشاور سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور و مجری طرح ملی گیاهان دارویی کشور به سرانه جنگل در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه جنگل در ایران یک سوم استاندارد جهانی است و برای رسیدن به استاندارد جهانی باید توسعه فضای سبز و جنگلکاری با مشارکت مردم در دستور کار قرار گیرد.

غیبی با اشاره به خشک شدن جنگلهای بلوط ایلام و ارتفاعات زاگرس بر لزوم شناسایی عوامل از بین رفتن این جنگلها تاکید کرد.

وی ظرفیت دام در مراتع کشور را بالا دانست و با طرح این موضوع که شرایط کنونی حاکم بر مراتع به هیچ عنوان مطلوب نیست بر لزوم تعادل دام و مرتع و استفاده مطلوب از مراتع،حفاظت جدی از عرصه های مرتعی تاکید کرد.

مشاور سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، با اعلام اینکه غالب حریق های روی داده در سطح مراتع کشور عمدی است و باید چاره ای اندیشیده شود ادامه داد : تخریب پوشش گیاهی برای ساختن راههای ارتباطی و توسعه‌ بی رویه معادن از دیگر عوامل موثر در از بین رفتن عرصه های ملی است.

وی استفاده از ظرفیت مراتع‌ جهت بهبود وضعیت دامداران را مورد تاکید قرار داده و کاشت و توسعه گونه های باارزش اقتصادی برای بهره برداران از جمله توسعه گیاهان دارویی، صنعتی و گونه های جنگلی مثل سماق، زالزالک و بنه برای تامین بخشی از درآمد بهره برداران را جزء سیاست های سازمان در دولت تدبیر و امید اعلام کرد./ب

 

برچسب ها: سماق ، اراضی ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.