سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جو بايدن به زودی به لهستان و ليتوانی سفر می کند

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور امریکا دوشنبه به دو کشور لهستان و لیتوانی سفر خواهد کرد تا با متحدان خود در این منطقه درباره بحران اوکراین رایزنی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کاخ سفید جمعه با اعلام این خبر گفت بایدن درخلال سفرش به «ورشو» و «ویلنیوس» که از دوشنبه آغاز خواهد شد و تا چهارشنبه ادامه خواهد یافت، با «برونیسلاو کاموروسکی» رئیس جمهور و «دونالد توسک» نخست وزیر لهستان و همچنین روسای جمهوری کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی، گفتگو خواهد کرد.

کاخ سفید همچنین افزود در این ملاقات ها درباره حوادث و تحولات اوکراین و دیگر مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. معاون رئیس جمهور درخلال ملاقات هایش درباره گام هایی برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین رایزنی خواهد کرد و تعهدات دفاع جمعی را براساس مقررات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و حمایت بی وقفه از همه متحدان و شرکای اروپایی مورد تأکید قرار خواهد داد.

اعلام خبر سفر بایدن به این کشورها پس از آن اعلام شد که «جان کری» وزیر امور خارجه امریکا برای مذاکرات فشرده با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در لندن به لندن سفر کرد و مذاکرات شش ساعته آنها که در آن تلاش شد همه پرسی مورد حمایت روسیه در کریمه برای جدایی این شبه جزیره از اوکراین ، ملغی یا دست کم به تعویق افتد، با شکست مواجه شد.

این دیپلمات بلند پایه امریکا ضمن هشدار به پارلمان روسیه درباره تأیید نتیجه همه پرسی یکشنبه درباره استقلال شبه جزیره اوکراین، بار دیگر تأکیدکرد واشنگتن قصد ندارد مسکو را هدف تحریم قرار دهد اما گفت این تهدید موجب خواهد شد تا ذخایر انبارهای روسیه با بحران مواجه شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.